به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: امام حسین (ع) روح عاشورایی بودن را برای بشریت به ارمغان آورد و دنیای استکبار می خواهد با این روح مبارزه کند.
وی ادامه داد: عاشورا به همه بشریت پیام آزادی و آزادگی داده است و دشمن نمی تواند آن را کمرنگ کند.
وی بیان کرد: عاشورا به عنوان قرآن ناطق، پرشور و بی وقفه برای تکامل بشریت در حرکت است.
وی خاطر نشان کرد: از قیام عاشورا هر روز ظرفیت های تازه ای نمایان می شود و هیچگاه کهنه و فراموش شدنی نیست.
امام جمعه موقت زاهدان گفت: حادثه عظیم عاشورا 2 چهره دارد یک چهره ظلم و ستم یزیدیان و به اسارت بردن خاندان عصمت و طهارت و چهره دوم عاشورا وجود نازنین امام حسین(ع)، حق پرستی، معنویت، عبادت خدا، ایثار و وفا و عشق به نماز که درس آزادگی به انسان های آزادیخواه داده است.
حجت الاسلام راهداری اظهار داشت: ایثار، تکریم انسانی، توکل، صبر و استقامت، عمل به تکلیف، برادری و برابری، جهاد با نفس، شجاعت، غیرت، عفاف و حجاب، ادب و نزاکت و عشق به نماز گوشه ای از پیام های اخلاقی امام حسین (ع) در قیام عاشورا به بشریت است.
وی با اشاره به ظلم و ستم بی دلیل استکبار جهانی به مسلمانان از جمله مردم مظلوم میانمار گفت: عاشورا به بشریت درس استکبار ستیزی داد بنابراین استکبار جهانی همواره نگران راه افتادن بسیج معنوی و عاطفی علیه خودش است.
وی به استقامت و شجاعت شهید حججی اشاره کرد و افزود: امروز نیز با تاسی از قیام عاشورا مسلمانان شهامت ایثار و عزت را بر تارک خون پر رنگ عاشورایی در دنیا از خودشان نشان می دهند.
وی با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: حیات انسان در کنار امنیت معنا و مفهوم پیدا می کند و یکی از نیازهای اولیه بشر احساس امنیت است که شامل امنیت ذهنی، امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی، امنیت مالی، امنیت شغلی و غیره است.
وی بیان کرد: امنیت امروز کشور به واسطه تلاش نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح است.
وی ادامه داد: اینکه مردم در امنیت کامل بسر می برند و براحتی می توانند به کارهای خود بپردازند نشانگر تلاش نیروی انتظامی و سایر نیروهای نظامی و امنیتی است.
امام جمعه موقت زاهدان همچنین به همه پرسی کردستان عراق اشاره کرد و گفت: این گونه انتخابات ها تنها برای استفاده دشمن از جمله رژیم غاصب صهیونیستی و به ضرر مسلمانان است.
حجت الاسلام راهداری با اشاره به شکست داعش در عراق اظهار داشت: دشمن از وحدت مسلمانان می ترسد و با استفاده از این گونه انتخابات ها می خواهد از بیشتر شدن قدرت اسلام جلوگیری کند.
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در جمع نمازگزارن، نماز جمعه این هفته زاهدان گفت: امنیت و آرامشی که امروز در کشور وجود دارد به سادگی به دست نیامده است.
سردار محمد قنبری اظهار داشت: اقتدار یکی از مولفه های مهم برقراری امنیت است که نیروی انتظامی از آن برخوردار است.
وی بیان کرد: اقتدار نیروی انتظامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دنیا زبانزد خاص و عام است.
وی ادامه داد: این اقتدار از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی در میان نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنان ادامه دارد.
8006** 3213خبرنگار: نرگس تیموری**انتشار دهنده:اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.