حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل افزود: امام خمینی(ره) با تمام وجود و بدون واهمه در برابر قدرتهای استکباری و در رأس آنها آمریکای جهانخوار ایستاد و به هدایت و روشنگری مردم می‌پرداخت.
وی ادامه داد: همچنین عشق به اهل بیت(ع) به صورت جدی در زندگی حضرت امام(ره) موج می زد و این موضوع در مقاطع مختلفی از تاریخ جلوه های متفاوتی را از خود نشان داد.
امام جمعه موقت مشهد گفت: قاطعیت امام راحل در این خصوص باید همواره الگوی همه مسئولان کشور و کارگزاران نظام اسلامی باشد و از این اصل به‌ عنوان یکی از شاخصه‌های کلیدی خط امام(ره) غفلت نشود.
وی افزود: امروز حیات سیاسی و اقتصادی مسلمانان نباید تحت‌الشعاع قدرتهای استکباری و در رأس آنها آمریکا قرار گیرد. به همین خاطر بود که امام خمینی(ره) می‌فرمود 'دوام و حیات ما بر مسئله استکبارستیزی است.'
حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: اما ممکن است در داخل بحث بر سر این باشد که چگونه باید با استکبار مبارزه کرده تا به نتیجه لازم رسید که اینجا اختلاف سلائق پیش می‌آید اما در کلیت موضوع همه متحد هستیم که باید استکبارستیزی را در اولویت قرار داد.
وی یکی دیگر از شاخصه‌های مهم خط امام(ره) را خدمت‌رسانی صادقانه به مردم به‌ خصوص اقشار محروم جامعه ذکر و بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در طول زندگی خود حتی یک لحظه نیز از این موضوع غفلت نکردند و این رویکردی است که در شرایط فعلی نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.