ادامه سرمقاله روزنامه آوای خراسان جنوبی به این شرح است: به همان سادگی و وقاری که روی صندلی هواپیمای ایرفرانس نشسته بود، و به همان آرامشی که 12 بهمن 1357 آهسته و بی مدعا از پله های همان هواپیما پایین آمد و خودش را به آغوش محبت و عشق ملت سپرد، به همان سادگی و وقار و آرامش هم سحرگاه 14 خرداد 1368 به آسمان پرکشید و بی مدعا دو باره ملت او را به آغوش خدا سپرد.
زندگی امام پر از رازها و رمزها و تجربه ها و درس ها بود و نمی دانم؛ شاید دیگر هیچ مردی به شایستگی او نتواند کام انقلاب های جهان را شیرین و دل انقلابیون عالم را قرص و محکم کند.
شاید دیگر هیچ مردی پا به عرصه ی وجود نگذارد که واقعاً از هیچکس جز خدا نترسد.
شاید هیچ مردی متولد نشود که در عین سادگی، سیاست مدارترین رهبر انقلابی عالم باشد و درعین رهبری، حکمران قلمرو محبت و مهربانی میلیون ها انسان باشد.
نمی دانم شاید هیچ فصلی از فصل های دنیا بهار حضورش را دو باره نتوانند بازسازی کنند و شاید هیچ مرهمی نتواند دردِ نبودنش را برای ما ، برای ملت های مظلوم دنیا و برای همه مستضعفان رنج کشیده ی عالم، آرام کند.
بیست و هشت سال فراقش را تحمل کرده ایم و دردِ نبودنش را به جان خریده ایم، بیست و هشت سال همه ی روزهایمان را بدون او آغاز کرده ایم و همه ی شب هایمان را به یاد او به سر رسانده ا یم.
بیست و هشت سال نجواهای پدرانه و توصیه های داهیانه اش را به گوش زمزمه کرده ایم و به دل نشانده ایم.
بیست وهشت سال انگار عقوبت هبوط آدم را چند باره پس داده ایم و برای حتی لحظه ای دیدار بهشت جمالش، از جان و دل گذشته ایم.
بیست و هشت سال دل را به آرمان مقدسش بسته ایم و چشم به فرمان فرزند خلفش دوخته ایم و گوش و هوش به توصیه ها و دستورات جانشین عزیزش داده ایم تا دوباره جان بگیریم و برای روزهای سخت، آماده تر شویم.
افسوس که سخت تر از فراق او، سختی بر ما نگذشته و رنج آور تر از هجرتش به ملکوت، رنجی بر ما نرفته است، اما اینک ما همان ملتیم با همان قدم های محکم و دست های قفل شده بر بیرق انقلاب، ما همان مردمیم با همان آرمان های بزرگ خمینی کبیر و زمزمه عاشقانه ی «یا پیروزی یا شهادتش».
ما همان زنان و مردانیم با همت های بلند، با دست های آویخته بر حنجره ی پلیدِ دشمن، با همان مشت های گره کرده بر صورت منحوس غرب، با همان فریاد برآمده از خون بر پیکره بی خرد استعمار و استکبار و استثمار، ما همان دریای خروشانیم باموج های بلندی که بر سر مظلوم کُشان و دریده خویان جهانی فرود می آید.
ما همان گردباد مقدس ایمانیم که قرار است طومار بدخواهیِ بدخواهان را چون شن و ماسه در هم پیچید و منکوبشان کند.
ما همان مردمیم که سربند «تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست» را باز نکرده، سربند «کلنا عباسک یا زینب» بر پیشانی فرزندان این سرزمین بستیم تا نطفه حرام داعش را به گنداب تفکرات بی بنیان دولت های مرتجع بسپاریم.
ما همان ملتیم که چون خمینی بود، خمینی وار درکنارش ماندیم، چون زندگیِ حسینی را او به ما آموخته بود، و اینک چون کوه، که بلکه استوار تر از کوه، فارغ از دولت ها و مجلس ها و موج ها و رسانه ها و گروه ها و باندها و جریان ها، در کنار رهبری تا ابد و تا پای خون خواهیم ماند.
ایستادنی تماشایی به نیابت از همه ی شهدا و صلحا و به پاسداشت عهدی که باخمینی عزیز بستیم.
روحت آرام و یادت همیشه ماندگار امام خوبی ها.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559*2047* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.