به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدرضی شکوری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه سایر انقلاب های جهان دوام چندانی نداشته اند، اظهار کرد: کودتا از ناحیه کشورهای قدرتمند و انحراف و سازشکاری رهبران از جمله دلایل سقوط سایر انقلاب ها در سطح دنیاست.
به گفته وی از دیگر عوامل استمرار نیافتن سایر انقلاب ها در جهان می توان به نفوذ عوامل دشمن، تهاجم فرهنگی علیه ارزش ها، خستگی انقلابیون، انتقال نیافتن آموزه های انقلاب به نسل های بعدی و به سخره گرفتن ارزش های انقلاب توسط نفوذی های دشمن اشاره کرد.
وی افزود: دشمنان نظام تمامی این عوامل را در جمهوری اسلامی ایران پیگیری کرده اما در سایه نقش آفرینی های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رهبری و مردم همیشه در صحنه با شکست مواجه شده اند.
خطیب جمعه خوی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست، گفت: یکی از موضوعات حساس جهان مشکلات زیست محیطی است که سازمان ملل را ناچار کرد تا در سال 1972 میلادی، پنجم ژوئن را به عنوان روز جهانی محیط زیست اعلام کند.
وی افزود: افزایش آگاهی مردم جهان نسبت به حفاظت از محیط زیست، ترغیب مسئولان برای اتخاذ تدابیری جهت حفظ محیط زیست، اجرای برنامه های آموزشی زیست محیطی در مدارس و ایجاد ساختارهای دولتی در ارتباط با مدیریت محیط زیست از جمله اهداف سازمان ملل در روز جهانی محیط زیست است.
حجت الاسلام شکوری با تسلیت سالگرد قیام 15 خرداد سال 42 شمسی با اشاره به علل و ریشه های این قیام اظهار کرد: مـخالفت روحـانیت و مردم ایران با رژیم های سلطنتی ریشه اعتقادی داشت و با باز شدن پای استعمارگران غربی و اروپایی به ایران و سایر کشورهای اسلامی به ویژه عراق مبارزات روحانیت و مردم شیعه سرعت بیشتری پیدا کرد.
وی افزود: نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه در ایران قیام علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی غربی بود که در عصر حکومت قاجاریه بر ایران اتفاق افتاد .
وی آشکار شدن ماهیت ضد دینی رژیم شاه، افشا شدن توطئه های غرب علیه ملت ایران، بالا رفتن رشد سیاسی مردم ایران، شکل گیری گروه ها و سازمان های اسلامی، فروپاشی فتنه انگلیسی جدایی دین از سیاست، در اختیار امام و روحانیت قرار گرفتن مبارزات، شکل گیری اندیشه براندازی رژیم شاه، افشا شدن خطر صهیونیسم بین الملل و فراهم شدن زمینه های انقلاب اسلامی ایران از جمله برکت های قیام 15 خرداد بود.
به گزارش ایرنا، خوی با 385 هزار نفر جمعیت، دومین شهر پرجمعیت آذربایجان غربی به شمار می رود و در 134 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
7133/3072
**خبرنگار: سعید فرجی **انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.