به گزارش ایرنا، مرتضی تمجیدی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری استان افزود: طبق بررسی های انجام شده 24 درصد از مردم با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند و در این میان دانش آموزان نیز از این موضوع در امان نیستند.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان اظهار کرد: با تحقیقات انجام شده در بین دانش آموزان، افسردگی در دانش آموزان نسبت به قبل افزایش یافته و باید با تبیین اهمیت موضوع نسبت به کاهش افسردگی اقدامات لازم را انجام دهیم.
تمجیدی با بیان اینکه باید سیره اهل بیت(ع)، الگوی همه اقشار جامعه در جامعه باشد، گفت: دانش آموزان و معلمان در این نهاد با اهمیت با موضوع الگوگیری از ایشان باید از سرآمدان باشند.
وی با تشریح و اهمیت داوری در مسابقات، افزود: خوشحالیم که کادر آموزش و پرورش به آن مرحله از رشد رسیده اند که مسابقات را خودشان داوری کرده و نیاز به استفاده داور خارج از این نهاد نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان هدف از برگزاری چنین مسابقاتی را یادگیری عنوان کرد و گفت: نباید دانش آموزان با کسب موفقیت ها مغرور و با شکست خوردن ها ناامید شوند.
تمجیدی اظهار کرد: مسیر طی شده در این نهاد باید همواره در راستای تعالی و ارتقای سطح دانش آموزان باشد.
وی با اشاره به ضرورت گرامی داشت هفته سلامت، افزود: باید مضامین فعالیت گروه های فرهنگی رسته دانش آموزی در راستای امید بخشی به این بخش انجام شود، چرا که مهمترین نیاز فعلی این قشر امید بخشی است.
وی با بیان اینکه باید با تزریق روحیه امید به مردم جامعه، نشاط را به ارمغان بیاوریم، گفت: برنامه های وسیعی در دولت یازدهم در راستا ارتقای سطح روحی و جسمی دانش آموزان اجرا کرده و خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان خاطرنشان کرد: افزایش برنامه های آموزشی، فرهنگی، مذهبی و هنری در همین راستا اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با حضور یک هزار و 100 نفر برگزیده استانی تا چهارم اردیبهشت ماه به کار خود ادامه خواهد داد.
این مسابقات در بسیاری از حوزه های فرهنگی، هنری برگزار خواهد شد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.