به گزارش ایرنا فرزام بیدارپور روز یکشنبه در آئین گرامیداشت هفته سلامت با شعار زندگی سالم با نشاط و امید در دبستان دخترانه حیرت سجادی سنندج، اجرای برنامه های هفته سلامت در مدارس را نهاد ینه کردن فرهنگ سلامت و ارتقاء سطح سلامت جامعه عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه هفته سلامت از یکم اردیبهشت آغاز و تا هفتم اردیبهشت سال جاری ادامه دارد گفت: شعار امسال هفته سلامت زندگی سالم با نشاط و امید نامگذاری شده است شعار امسال هفته سلامت زندگی سالم با نشاط و امید و پیشگیری از افسردگی نامگذاری شده است.
وی آشنایی معلمان با علائم افسردگی را ضروری دانست و گفت:شناسایی به موقع افسردگی در میان دانش آموزان نقش تاثیرگذاری در پیشگیری و درمان این بیماری دارد و از افت تحصیلی تأخیر و غیبت در کلاس ها جلوگیری می کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: در سال های گذشته سلامت جسمانی افراد مورد توجه بوده، اما امروز افزون بر سلامت جسمی، سلامت روانی افراد مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
افشین خوشگوار اظهار کرد: نهادینه کردن برنامه های سلامت در آموزش و پروش و ارتقاء سطح سلامت معلمان و دانش آموزان به افزایش سطح سلامت جامعه کمک می کند.
در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج حفظ سلامت و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه را ضروری برشمرد و گفت: ارتقاء سطح سلامت جامعه نیازمند مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با سازمان آموزش و پرورش است.
سید فواد حسینی با اشاره به اینکه دانش آموزان مهم ترین منابع انسانی و سرمایه اجتماعی یک کشور محسوب می شوند، ایمن سازی مدارس و ترویج امید و نشاط در میان دانش آموزان را ضروری برشمرد.
رئیس مرکز بهداشت سنندج نیز فراهم کردن بستر امید و نشاط در مدارس و دانشگاه ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: با هدف پیشگیری از مصرف الکل، اعتیاد و خودکشی مهارت افزایی و توانمند کردن دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.
جهانبخش یوسفی جذب کارشناسان سلامت روان در مراکز بهداشتی و درمانی، توزیع غذای سالم، غربالگری دانش آموزان، انجام واکسیناسیون، اجرای طرح آموزش دانش آموزان در دوران بلوغ، عملکرد مرکز بهداشت سنندج در سال گذشته برشمرد.
از اول تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
سازمان‌جهانی بهداشت موضوع شعار امسال روز جهانی بهداشت را سلامت روان اعلام کرده است
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.