به گزارش ایرنا، عبدالرسول کازرونی روز یکشنبه در نشست بررسی اجرای طرح توانمند سازی دانشجویان استان بوشهر با مدیران دانشگاههای استان بوشهر افزود: طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان استان بوشهر در سال 1395 اجرایی شد، به‌گونه‌ای که 138هزارنفرساعت آموزش درکارگاه همجوار دانشگاه در سال گذشته ارائه شد.
وی با بیان اینکه اجرای طرحهای توانمندسازی دانشجویان تنها راه رفع مشکل اشتغال جوانان است گفت: توانمندسازی دانش‌آموزان و دانشجویان با آموزش‌های مهارتی گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه مهارت افزایی نقشی مهم در تحقق اهداف خودکفایی دارد گفت: با تکیه بر آموزشهای تئوری نمی توان به اهداف بلند مدت کشور در خودکفایی دست یافت.
کازرونی با تاکید براینکه توسعه انسانی، رکن اصلی توسعه پایدار است، افزود: برای ارتقای کیفیت آموزش باید همگان به این مهم توجه کنند که علاوه برمتولیان امر، دانش‌آموزان نیز باید به فکر آینده خود باشند و فراموش نکنندکه مهارت‌آموزی دررشته‌های مختلف، می‌تواند زمینه موفقیت آنها درسال‌های جوانی رافراهم کند.
وی گفت: افرادی که به مهارت‌آموزی درکنار آموزش‌های تئوری روی می آورند بدون شک آینده شغلی مطمئن‌تری دارند و می‌توانند با در دست داشتن گواهی‌نامه فنی حرفه‌ای، پشتوانه‌ای برای اشتغال داشته باشند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: امروز تعداد فارغ‌ التحصیلان رشته‌های دانشگاهی درحال افزایش است و افرادی که از مهارت کافی برخوردار نباشند، نمی‌توانند در رقابت پیروز و برنامه‌ریزی درستی برای ورود به بازار کار داشته باشند.
کازرونی با تاکید بر رابطه اشتغال و توسعه پایدار، تصریح کرد: در واقع، نیروی انسانی متخصص و صاحب مهارت، با ارزش ترین و مهم ترین منابع اقتصادی هر کشوری برای رسیدن به توسعه محسوب می شود از این رو در شرایط کنونی کشور نمی توان از لزوم توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال چشم پوشی کرد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.