به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی ارشاد هرمزگان، نویسنده این اثر بیان داشت: کتاب ' خلیج فارس را بهتر بشناسیم ' با نثری روان و قابل لمس به تاریخچه و ابعاد مختلف خلیج فارس از ابتدا تا زمان اکنون می پردازد و اثری ارزشمند برای دانشجویان ، دانش آموزان و عموم علاقه مندان می باشد .
غلام وکیلی افزود: این کتاب علاوه بر مطالب قابل توجه دارای تصاویر منحصر به فردی از خلیج فارس و بنادر مشهور آن و قلعه های مختلف می باشد که جزء آثار کم نظیر است .
وی بیان داشت: زمانی که کانال سوئز حفر می شد لوحی ارزشمند از زمان هخامنشیان کشف شد که بر روی آن نام خلیج فارس حک شده بود و این امر نشان می دهد که از ابتدا نام این دریا ، خلیج فارس بوده و برای همیشه خواهد بود.
وکیلی یادآور شد : کتاب ' خلیج فارس را بهتر بشناسیم ' همزمان با روز ملی خلیج فارس با حضور مقامات کشوری و محققان و اساتید رونمایی و به مهمانان جشنواره اهداء خواهد می شود .
لازم به ذکر است، غلام وکیلی نویسنده هرمزگانی دارای شش اثر به نام ' کلودنگ ' ،' آواز کمنزیل ' ،' نجوای عشق ' ،' تاریخ آموزش و پرورش هرمزگان ' ،' گهره، گوهر ماندگار ' و ' گوشه هایی از باورهای مردم هرمزگان ' می باشد .
دهم اردیبهشت ماه به نام روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.