به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی' قلم های آسمانی'، افزود: بزرگداشت شهیدان، امری است که شهدا نیازی به آن ندارند و این ما هستیم که به زنده و گرامی داشتن یاد و خاطره آنان نیازمندیم.
وی با بیان اینکه همه اقشار و اصناف در جامعه باید به گونه ای عمل کنند که هرگز یاد و خاطره شهیدان در جامعه کمرنگ نشود، اظهار کرد: فقط عکس و نام شهدا نباید زینت بخش دیوارها و خیابان ها باشد، بلکه فکر و منطق شهیدان را باید در جامعه زنده نگه داریم.
حجت الاسلام خاتمی به آثار و برکات اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: اردوهای راهیان نور ضرورت فرهنگی و ارزشی برای جامعه به ویژه برای نسل های سوم و چهارم انقلاب است.
وی به ضرورت بهره گیری از زبان و ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: هنر یک موهبت الهی و خدادادی است که اگر به نحو درست و در مسیرش استفاده شود، ثمرات پر برکتی در پی خواهد داشت.
امام جمعه زنجان اظهار کرد: همواره باید نسبت به تکریم مقام شهدا اهتمام داشته باشیم چرا که تکریم شهدا، تکریم شهامت، مردانگی و آزادگی است.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره استانی 'قلم های آسمانی' با شرکت بیش از 150 اثر در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، خوشنویسی و شعر به منظور تقویت و حمایت از خلق آثار هنری پیرامون ایثار و شهادت در زنجان برگزار شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.