به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در آیین رونمایی از تولیدات فاخر هنری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه استان افزود: بسیج و سپاه با کمک هنرمندان می توانند مقداری از سهم خود را در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ادا کنند.
وی با بیان اینکه در همه زمینه های آثار هنری به کمک هنرمندان نیاز داریم، گفت: در جامعه و دنیای امروز برای مقابله با تهاجم فرهنگی به تولیدات مختلف فرهنگی بویژه برای نسل جوان نیاز داریم.
وی با تقدیر از هنرمندان بسیجی اصفهان گفت: بهترین قدردانی از هنرمندان زمانی است که بتوانیم بستر را برای پشتیبانی و تولید آثار هنرمندان فراهم کنیم تا بتوانند ایده های خود را به محصولات با ارزش هنری تبدیل کنند.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه مسئولیت حساسی بر دوش مسئولان عرصه فرهنگی کشور است، گفت:حقایق بزرگ و واقعیات قابل اعتنایی در دوران معاصر وجود دارد که حتی یک فیلم 10 دقیقه ای نیز از آنها تهیه نشده است.
وی با بیان اینکه در جامعه امروز بویژه در میان نسل جوان احتیاج به تولیدات فاخر فرهنگی وجود دارد، گفت: حقایق بزرگی وجود دارد که ما موفق نشده ایم تصویر خوبی از آنها فراهم کنیم و این فاصله بزرگی بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب بوجود آورده است.
وی گفت: حرکتی که در زمینه تولید آثار هنری دوران دفاع مقدس آغاز شده، حرکت مقدسی است و بنا داریم پشتیبانی‌ وسیعی در حیطه فرهنگی هنری از این حرکت داشته باشیم.
وی افزود: موارد زیادی از نمایش ایثار و شهادت در شهر اصفهان وجود دارد اما ما نتوانستیم حق مطلب را در مورد آنها ادا کنیم .
سردار سلیمانی با بیان اینکه سپاه صاحب الزمان(عج)، پشتیبانی از ساخت فیلم سینمایی 'شهیده طیبه واعظی' را در دستور کار خود قرار داده که مراحل طراحی و تولید آن در حال انجام است،گفت: ما دست کمک بسوی هنرمندان استان دراز می‌کنیم و انتظار داریم در این مسیر، ما را یاری دهند تا در همه موضوعات بویژه ایثار، شهادت و دفاع مقدس محصولات و تولیدات هنری فاخری ایجاد شود.
سلیمانی با اشاره به ساخت مجموعه های پویانمایی در باره شهید زرین و شهید صفوی توسط مجموعه سپاه صاحب الزمان استان گفت: کاری که در مورد شهید زرین و محسن صفوی انجام شده بسیار ارزشمند است اما کارهای بیشتری هم باید در این زمینه انجام شود.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان با بیان اینکه رسانه‌های غربی با امکانات و رسانه‌هایی که در اختیار دارند، آثار جذابی تولید می‌کنند، افزود: رسانه های غربی دروغ‌هایی را در سطح جهان به تصویر می‌کشند و جمهوری اسلامی را بعنوان یکی از موضوعات اصلی در تولیدات خود مورد هدف قرار می دهند.
وی افزود: شهرداری، صدا و سیما و همه نهادهای فعال در عرصه رسانه و هنر باید وارد میدان شوند تا تولیدات فاخری برای فرهنگ و هنر اصفهان تهیه شود.
در این مراسم از دو اثر پویانمایی با عنوان 'گردان تک نفره' (در باره شهید زرین) و 'پل' (در باره شهید صفوی) و کلیپ مدافعان حرم با صدای صادق آهنگران و حمید قربانی و آثار اینفوگرافی در زمینه 'نفوذ، انقلابی گری و سیره شهدا' رونمایی بعمل آمد و با حضور خانواده شهیدان صفوی و زرین از عوامل تهیه و تولید این آثار با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.