به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان با انتقاد از فعالیت های بسیار اندکی که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در سال های قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید انجام گرفته بود، افزود: امروز هر جلسه ای در استان برگزار می شود نام و خاطره ای از شهدا به میان می آید که این در گذشته به دروغ و گزارشات غیرواقعی تبدیل شده بود.
وی با تاکید بر اینکه خود را منتسب به جامعه رزمندگان می دانم، ادامه داد: باید کاری کنیم که شرمنده شهدا نباشیم.
جبارزاده با بیان اینکه شهدا زنده هستند، گفت: باور داریم که شهدا ناظر بر رفتار و اعمال ما هستند و خوشحالیم که این باور در اغلب لایه های مدیریتی استان جای گرفته است.
وی اضافه کرد: یکی از معیارهای انتخاب مدیران استانی، داشتن سوابق جنگ و جبهه آنها بوده است و از بین کسانی که در زمان ایثار و شهادت عافیت طلبی کرده اند، انتخاب نشده اند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: بیش از 70 درصد فرماندارن و مدیران استان جانباز، رزمنده و یا از خانواده شهدا هستند.
وی با شاره به اینکه میزان جرم و جنایت در استان نسبت به سال 1392 کاهش یافته است، ادامه داد: معتقدم اگر فرهنگ ایثار و شهادت در استان حاکم نبود، آذربایجان شرقی که در جغرافیای سخت و حساس قرار دارد سه سال متوالی به عنوان استان برتر از نظر امنیتی انتخاب نمی شد.
جبارزاده با بیان اینکه نسل جدید همچون نسل انقلاب در صحنه حضور دارند، گفت: جوانان امروز ما کمتر از جوانان دهه 60 نبوده و نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب بی تفاوت نیستند.
وی اضافه کرد: افرادی که در زمان جنگ به جبهه نمی رفتند اکنون خود را تشنه جنگ نشان می دهند؛ آنها همان نامردان دفاع مقدس هستند و اگر روزی با اسراییل درگیر شویم، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه فرزندان شان همانند گذشته و پرشورتر از گذشته در صحنه حضور دارند.
استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه ایمان عامل پیروزی ما در عرصه های نظامی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی است، گفت: جوانان ما تشنه شنیدن یاد و خاطره شهدا هستند.
وی اظهار کرد: تقویم ایثار و شهادت در سال 1396 برای تمامی دستگاه ها تهیه و 30 برنامه فاخر برای سال آینده تدوین شود.
جبارزاده با اشاره به اتمام ساختمان پارک موزه دفاع مقدس گفت: یکی از نمادهای ایثار و شهادت در هر شهری پارک موزه آن است و همه ملت های دنیا به بحث جانبازی و ایثار در راه وطن ارزش قایل هستند؛ این پروژه از 20 سال پیش آغاز شده بود که در دولت یازدهم به اتمام رسید.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.