حجت الاسلام سید محمد باقرعبادی چهارشنبه شب در یادواره هشت شهید روستای «کوشکک» شهرستان درمیان، افزود: حضرت زهرا(س) یکی از زنان برتر اهل بهشت است و بهترین نمونه برای الگوی زنان و دختران امروزی در سراسر جهان اسلام است.
به گفته وی شیوه زندگانی آن حضرت افتخاری بس بزرگ برای زنان مسلمان است که الگویی چنین والامقام در زندگی، تربیت فرزند، همسرداری و رفتار اجتماعی خود دارند.
وی با اشاره به اینکه همه مردم و مسئولان نسبت به خون شهدا و همچنین خانواده شهدا و ایثارگران مدیون هستند، بیان کرد: توطئه های دشمن برای کمرنگ کردن ارزش های شهید و شهادت و ایجاد شکاف در جامعه است.
امام جمعه قهستان هم در یادواره شهدای روستای یاد شده گفت: شهدا با خون خود ولایت نامه و پایبندی شان را به آرمان های نظام و انقلاب امضا کردند، همه ما باید رهرو راه شهدا باشیم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.
حجت الاسلام مصیب خزائی اظهارکرد: بیشتر شهدا در وصیت نامه های خود به پیروی از ولایت و حرکت در این مسیر تاکید کردند لذا این نشان از اهمیت جایگاه ولایت و رهبری است.
وی افزود: آمریکا و استکبار جهانی از هر راهی به دنبال ضربه به نظام هستند، اما به نتیجه ای نرسیده اند.
وی با بیان اینکه بدترین دشمن منافقان هستند که با لباس دوست و با لب پر خنده به انقلاب ضربه وارد می کنند، گفت: اگر سیره شهدا را فراموش کردیم از مسیر انقلاب خارج شده ایم.
وی بیکاری را مهمترین مشکل بخش قهستان ذکر کرد و ادامه داد: مسئولان گازرسانی به روستاهای پرجمعیت این بخش را پیگیری کنند، تنها راهکار ماندگاری جمعیت در روستاها ارائه خدمت به مردم است.
شهرستان درمیان 189 شهید تقدیم نظام کرده است.
روستای «کوشکک» از توابع بخش قهستان در 65 کیلومتری اسدیه مرکز شهرستان درمیان قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.