به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی روز شنبه در یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای دانش آموز عجب شیر که در آستانه22 اسفند روز بزرگداشت شهدا برگزار شد اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و آسایش و آرامش امروز ما در نتیجه مجاهدت و پایمردی شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی است و تحقق اهداف و آرمان های نظام در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تبعیت از ولایت فقیه است.
وی افزود: ما باید بدانیم که شهدا چه حق بزرگی بر گردن ما دارند و برگزاری یادواره شهدا گامی برای انتقال حس شهادت طلبی می باشد.
حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه روحیه ایستادگی و مجاهدت مردم در راه دین یکی از ثروت های فرهنگی ملت ایران است افزود: درهشت سال دفاع مقدس، در حالی که دشمنان اسلام علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران با یکدیگرمتح دشده بودند شهدا با روحیه جهادی و انقلابی و با گذشتن از جان خود، توطئه های دشمنان را نقش برآب کردند.
وی با بیان اینکه مردم ایران همواره و با اقتدار درمقابل استکبار ایستاده اند گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند 'باید قاطعانه درمقابل زورگویان ایستاد و از هرگونه احساس ضعف در مقابل دشمنان پذهیز کرد'.
در آیین دیگری و در آستانه روز 22 اسفند روز شهدا، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای عجب شیر و شهید گمنام در پادگان شهید برخورداری برگزار شد.
رئیس عقیدتی سیاسی پادگان شهید سرلشکر برخورداری عجب شیر در این مراسم با تاکید بر اینکه امروز همه مردم امنیت جامعه را مدیون شهدا هستند، اظهار کرد: در حال حاضر خانواده معظم شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌ های بلندی برداشته‌ اند.
حجت الاسلام محمدحسن فرحی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ، شهدای و مدافع حرم گفت: امروز باید در خط و مسیری که شهدا برای ما ترسیم کردند و در راه آن، جانشان را فدا کردند حرکت کنیم.
وی افزود: باید در وصیت نامه و زندگی نامه شهدا تفکر کنیم و ببینیم که آنان چه هدف و برنامه ای برای خود داشته اند.
رئیس عقیدتی سیاسی پادگان شهید سرلشکر برخورداری عجب شیر تصریح کرد: امروز تنها راه سعادت و موفقیت و پیشرفت کشور، ادامه راه شهیدان و تبعیت از مقام معظم رهبر است.
شهرستان عجب شیر در دوران دفاع مقدس 228 شهید گلگون کفن و 409 نفر جانباز سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.