سید مهدی ساداتی روزچهارشنبه در نشست با کارکنان امور ایثارگران به مناسبت هفته بزرگداشت شهدا، افزود: حفظ دستاوردهای شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ شهادت طلبی وظیفه همگانی است و باید در تبیین فرهنگ شهادت به نسل جدید گام برداشته شود.
وی بیان کرد: برکات و خدمات نظام جمهوری اسلامی، مدیون و مرهون خون شهدای مخلص، بی‌باک و دلیر است و مسئولان و آحاد مردم درراستای حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف مهمی بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: به برکت مجاهدت و ایثار شهدا کشور به پیشرفت همه‌جانبه در زمینه‌های مختلف هسته‌ای، سلول‌های بنیادین و تکنولوژی نانو دست یافته است.
ساداتی با بیان اینکه باید تمهیداتی برای آشنایی بیشتر جوانان با آرمان‌ها، تفکرات، سیره و زندگینامه شهدا فراهم شود افزود: لازمه تداوم و گسترش سبک زندگی اسلامی در کشور تمایل هرچه بیشتر نسل جوان به سمت آرمان‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس است.
وی خواستار حمایت و تکریم خانواده معزز شهدا شد و افزود: نمی توان از زحمات و رشادت های شهدا و خانواده های آنان تقدیر کرد و همین جمله و فرموده امام راحل در توصیف کافی است که خانواده های شهدا ولی نعمت هستند.
فرماندار خمین، خواستار برگزاری همایش تکریم از خانواده و همسران شهدا شد و گفت:مادران و همسران شهدا با صبر و استقامت مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی شدند و این موضوع اهمیت زیادی دارد که آرامش و امنیت نتیجه جان فشانی های شهدا و استقامت خانواده آنان است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خمین نیز در این نشست به تشریح برنامه های هفته بزرگداشت شهدا پرداخت و گفت: این مناسبت بهترین زمان برای یادآوری شهید و شهادت است.
علیرضا ساعدی ادامه داد: شهدا بهترین درس زندگی و بندگی را برای بشریت به ارمغان آوردند.
وی یادآور شد: هفته بزرگداشت شهدا از 15 تا 22 اسفند نامگذاری شده و این زمان بهترین فرصت است تا برای همه اقشار و مسئولان موضوع شهید و شهادت را یادآوری کرد.
دیدار با خانواده شهدا، کاشت نهال به یاد شهدا، نواختن زنگ شهادت در مدارس ،صبحگاه مشترک، انشاء نویسی با موضوع نامه به شهید، یک روز بدون جریمه رانندگی ، همایش تکریم از همسران و مادران شهدا و غبارروبی قبور شهدا را از مهمترین برنامه های در حال اجرا هفته بزرگداشت شهدا در این شهرستان بیان کرد.
شهرستان خمین دارای یک هزار شهید، 2 هزار و 500 جانباز و 90 آزاده است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.