داود کارگرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و افزایش تولید، خرید و مصرف انواع کالاها و نظارت های جدی متولیان مربوطه بر این بخش می تواند مشکلات احتمالی را کاهش دهد.
وی اظهار کرد: بر این اساس کارشناسان به شکل خریدار نامحسوس وارد بازار می شوند و کالاهای مشمول استاندارد اجباری را خرید و مورد آزمایش قرار می دهند.
کارگرزاده افزود: با همکاری دستگاه های متولی امر نیز نظارت و بازرسی از مراکز تولید به ویژه بازار زنجان افزایش می یابد و با عرضه کنندگان اجناس غیر استاندارد مشمول استاندارد اجباری برخورد می شود.
وی بیان کرد: این اداره کل، برای آگاهی بیشتر همشهریان زنجان برچسب هایی را به صورت کادر علامت استاندارد کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش های صنعت، غذایی، کشاورزی و شیمیایی تهیه کرده که در این کادرها توصیه هایی برای این فرآورده ها عنوان شده و در شیشه های مغازه ها نصب شده است.
مدیر کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: شهروندان نیز هنگام خرید نسبت به کالای استاندارد و درج شماره 10 رقمی آن توجه داشته باشند که امکان جعلی بودن آن بسیار کمتر است.
وی خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی 1517 و سامانه پیامکی 10001517 آماده دریافت انتقاد، پیشنهادها و مشارکت جدی مردم در امر نظارت و بازرسی است.
به گفته ی، این مسئول تاکنون 200 استاندارد ملی در استان تدوین شده و 41 مورد دیگر نیز در دست تدوین است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.