معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل اجرایی ماده 2 آیین نامه اجرایی تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال 95، بخشودگی کامل سود و جرایم دیرکرد تسهیلات تا یک میلیارد ریال در شعب بانک کشاورزی میسر شده است.
سیدمحمود سیدالحسینی افزود: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و کمک به تولیدکنندگان دستورالعمل بخشودگی کامل سود و جرایم مشتریان بانک کشاورزی به استان ابلاغ‌ شده است.
وی بیان داشت: مشتریانی که تا پایان امسال نسبت به تسویه نقدی اصل بدهی خود اقدام کنند از بخشودگی سود و جرایم بدهی بهره مند می شوند.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: دستورالعمل مزبور برای بدهکارانی است که بدهی آنان تا یک میلیارد ریال است.
وی تاکید کرد: با توجه به محدودیت اعتبار ابلاغی افرادی که زودتر اقدام کنند در اولویت خواهند بود.
سیدالحسینی گفت: 52 هزار نفر از وام گیرندگان، 6 هزار و 700 میلیارد ریال به بانک کشاورزی استان بدهکار هستند که با توجه به تعداد بالای این افراد، توصیه می شود بدهکاران به بانک، تسویه بدهی خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

*روستاییان بدهکارتر شده اند
معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز از ابلاع دستورالعمل بخشودگی کامل سود و جریمه های تسهیلات مسکن خبر داد و روستاییان بدهکار به بانک ها خواست تا هرچه زودتر نسبت به تسویه بدهی خود اقدام و از این بخشودگی ها بهره مند شوند.
علی روحانی با بیان اینکه ایجاد شرایط و فرصتی همچون دستورالعمل مزبور برای اعمال بخشودگی های سود و جرایم در سال آتی نامعلوم و نامشخص است افزود: این بخشودگی در صورتی قابل اعمال است که بدهکاران تا پایان امسال بدهی خود را تسویه کنند.
وی اظهار کرد: از روستاییان درخواست می شود در این زمینه تعجیل کنند تا بانک ها نیز بتوانند شرایط بهتری برای اعطای تسهیلات جدید به متقاضیان ایجاد کنند.
تاخیر در بازپرداخت تسهیلات بانکی یکی از مشکلات و دغدغه ها در استان محروم خراسان شمالی است و چندی پیش بانک کشاورزی استان اعلام کرده بود که کمبود درآمد، امسال روستاییان این منطقه را بدهکار تر کرده است.
برخی بدهی های روستاییان خراسان شمالی به بانک ها مربوط به 20 سال گذشته و تزریق اعتبارات تسهیلاتی به روستاییان برای بازسازی منازل تخریب شده در زلزله سال 75 است.
پس از زلزله سال 75 بیش از 12 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان با استفاده از تسهیلات بانکی ساخته شده است.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.