به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی ، استاندار خراسان شمالی در این دیدار با اشاره به قابلیت های بالقوه و ظرفیت های بالفعل این خطه کشور در عرصه های گوناگون به ویژه کشاورزی و صنایع وابسته، گردشگری و بازرگانی تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و استفاده از علاقه مندی و توانمندی هم استانی های مقیم خارج کشور، محورهای توسعه استان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.
محمدرضا صالحی با یادآوری رتبه نخست خراسان شمالی در صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در کشور گفت: در حوزه جذب سرمایه های داخلی نیز تلاش می شود از ظرفیت بخش عمومی غیردولتی مثل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، کمیته امداد و بنیاد مسکن کشور به نحو مطلوب استفاده شود.
وی هم چنین با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: دکتر ستاری در این دیدار برای توسعه فناوری در 10 محور شاخص و مرتبط با ظرفیت های این استان قول مساعد داده است.
استاندار خراسان شمالی در پاسخ به اعلام آمادگی سفیر کشورمان در بلژیک، برای حضور هیات های اقتصادی و بازرگانی این استان در نمایشگاه های تجاری بروکسل و دیدار با مقامات و نمایندگان شرکت های آن کشور تصریح کرد: به باور ما، حضور هیات های نمایندگی شرکت های خارجی در استان می تواند بیشتر از اعزام هیات به آن کشورها مفید باشد، زیرا فرصت و زمینه معرفی قابلیت های این خطه را به طرف های خارجی مهیا می کند.
صالحی دراین دیدار از سفیر کشورمان در بلژیک خواست تا ضمن رایزنی به منظور حضور نتیجه بخش هیات اقتصادی خراسان شمالی در آن کشور، برای حضور مؤثر مدیران و نمایندگان شرکت های این کشور عضو اتحادیه اروپا در استان هم برنامه ریزی ویژه داشته باشد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک و سفیر آکرودیته کشورمان در لوکزامبورگ هم در این دیدار با اشاره به این که بجنورد زادگاه وی محسوب می شود، گفت: طی مدت 14ماه سپری شده از دوران خدمتم به عنوان سفیر در پایتخت سیاسی اتحادیه اروپا همواره کوشیده ام در راستای شناساندن قابلیت های سرمایه گذاری و تجاری ایران گام بردارم.
«پیمان سعادت» ابراز امیدواری کرد: با تداوم این فعالیت ها و رایزنی با مقام های سیاسی و صاحبان سرمایه و شرکت های مستقر در بلژیک، زمینه برقراری و گسترش تعاملات اقتصادی خراسان شمالی با آن کشور فراهم شود.
مدیرکل پیشین محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه سخنان خود گفت :صنعت گردشگری، آب و فاضلاب و انرژی های تجدید پذیر به عنوان حوزه های کاری مورد علاقه طرف های بلژیکی برای سرمایه گذاری در ایران است
وی با اشاره به ارتباط نزدیک خود با نماینده مقیم سازمان ملل متحد در تهران، برای افزایش همکاری های بین المللی در 2 طرح مهم ترسیب کربن و منارید اعلام آمادگی کرد.
«سعادت» با اشاره به سخنان دکتر روحانی در جمع سفرای کشورمان گفت: رئیس جمهوری در این همایش تأکید داشت که از سفرا به جز کار اقتصادی هیچ انتظاری نمی رود؛ به این معنا که باید برای جذب سرمایه و فناوری روز و توسعه صادرات غیرنفتی تلاش کنند.
وی افزود: در سفر اخیر نخست وزیر منطقه فلاندر (منطقه هلندی بلژیک) به عنوان ثروتمند ترین منطقه این کشور به تهران، هیاتی متشکل از 200 نفر از مدیران و نمایندگان شرکت های بلژیکی حضور داشتند و تأکید کابینه آن ها به خصوص پس از برجام، توسعه مراودات اقتصادی با جمهوری اسلامی است.
اعزام هیات اقتصادی خراسان شمالی به بلژیک، حضور مشترک 3 استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در نمایشگاه تجاری سال آینده بروکسل ازجمله پیشنهادهای سفیر ایران در بلژیک بود که در نهایت مقرر شد، بررسی و رایزنی در این رابطه در دستور کار قرار گیرد.
استان 940هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
7189 / 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.