یوسف رضاپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تخصیص اعتبار ایجاد سیستم هشدار سیل در مسیر رودخانه قزل اوزن پیگیرهای لازم در حال انجام است تا این مهم در اسرع وقت عملیاتی شود.  

گفتنی است سیستم هشدار سیل سیستمی که امکان برآورد مقدار سیل را با استفاده از داده‌های بارش در هر نقطه از حوزه های آبخیز میسر می کند. 

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به عملیات دیواره سازی و احداث سیل بند در مسیر رودخانه ها در استان اشاره کرد و ادامه داد:  از گذشته تا کنون ۵۸کیلومتر از مسیرهای سیل خیزترین نقاط رودخانه ها ساماندهی شده و مطالعات برای ساماندهی ۳۷ کیلومتر دیگر نیز به سرانجام رسیده است که اجرای آن نیازمند تامین اعتبار است.

وی با بیان اینکه در مجموع در اسان زنجان پنج هزار رشته و مسیر رودخانه وجود دارد، افزود: طول این مسیرها، ۲ هزار و ۶۵۵ کیلومتر برآورد شده است که در حدود ۸۱۵ کیلومتر از این مسیرها مطالعه تعیین حریم و بستر رودخانه انجام و نتیجه به مارجع مختلف همچون ادارات ثبت اسناد و بنیاد مسکن ارائه شده است.  

 رضاپور با بیان اینکه حدود یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر از این مسیر رودخانه در استان نیاز به انجام مطالعه تعیین حریم و بستر رودخانه دارد، ادامه داد: برای سال جاری نیز مطالعه تعیین حریم و بستر رودخانه برای ۳۹۸ کیلومتر از این مسیرها هدف گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان پیرامون آزادسازی تصرفات حریم و بستر رودخانه ها در استان، گفت: میزان آزادسازی حریم ها ۲۷ هکتار در سال ۹۶، ۱۲۵ هکتار در سال ۹۷ و ۸۷ هکتار در سال ۹۸  بود و امسال هم آزادسازی تصرفات حریم برای ۱۰۰ کیلومتر از مسیر رودخانه ها را در دستور کار داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.