مسعود رضایی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: براساس ماده یک قانون "الحاق موادی به قانون ساماندهی وحمایت ازتولیدوعرضه مسکن"، بنیادمسکن انقلاب اسلامی علاوه برروستاهای بالای۲۰ خانوار، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفرجمعیت بانقشه برداری ثبتی و همکاری اداره ثبت اسناد واملاک، تهیه وصدور اسناد مالکیت املاک را انجام می دهد که به روند صدور سند روستایی شناخته می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰هزارجلد سندمالکیت روستایی در لرستان  صادر شده ادامه داد: روستانشینانی که تاکنون موفق به اخذ سند برای اماکن داخل محدوده طرح هادی نشده اند باید به ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مراجعه نمایند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: تا پایان سال گذشته یکهزار و ۹۱۶ طرح هادی در روستاهای استان اجرا شده است.

رضایی افزود: این عدد مربوط به اعتبارات سال ۹۷ بوده که تا پایان سال گذشته جذب و اجرای طرح شده و اکنون نیز ۴۶۳ طرح از محل بودجه سال ۹۸ با اعتبار۱۲۷ میلیارد تومان در دست اقدام است که پس از ابلاغ سهمیه و اعتبار امسال به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد یکهزار و ۹۸۰ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و طرح هادی برای تمامی روستاهای استان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار سال ۹۹ تاکنون مشخص نشده اظهار داشت: با اتمام طرح های اعتباری سال گذشته مجموع کل طرح هادی اجرا شده در روستاهای استان به ۲ هزار و ۳۷۹ پروژه می رسد و پس از ابلاغ اعتبارات امسال نیز این رقم افزایش می یابد.

رضایی توضیح داد: طرح هادی روستایی شامل زیرسازی، روسازی و آسفالت معابر، اجرای کانال‌های دفع آب‌های سطحی، پروژه‌های ایمن سازی روستاهای آسیب دیده از سیل، احداث ابنیه فنی و پل‌های ارتباط روستایی است.

بنابر اعلام قبلی بنیاد مسکن لرستان عملیات مقاوم‌سازی ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن روستایی استان در حال انجام است، با تحقق این مهم درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از ۶۷ به ۸۰ درصد می‌رسد.

تاکنون ۱۰۳ هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.