سید حسین ریاضتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات آوار برداری و تعیین خسارت این ۲ واحد که فرسوده بودند هنوز آغاز نشده است.

وی ادامه داد: بارندگی های شدید ۲ روز اخیر موجب شد تا در سطح شهر بروجرد به ویژه روستاها با وقوع سیل و محاصره روستاها در آب مواجه شویم.

ریاضتی بیان کرد: هم اکنون روستاهای رحیم آباد، شیروان، کاروانهٌ، همت آٍباد همچنان در محاصره آب هستند.

وی تاکید کرد: بدون شک سیلاب شب گذشته خسارتهایی به واحدهای مسکونسی روستایی وارد کرده اما تا فروکش نمودن آب نمی توان تعیین خسارت نمود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد اضافه کرد: ۴۴۰ واحد مسکونی روستایی تخریب شده از سیل فروردین ماه سالجاری در این شهرستان احداث شد.

وی ادامه داد: برای احداث این واحدهای روستایی ۷۶ میلیون تومان وام بلاعوض، تسهیلاتی و معیشتی پرداخت شده که در مجموع ۳۳ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان می باشد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این راستا ۲۲ واحد مسکونی نیز در شهر بروجرد دچار آسیب شده بود که برای احداث هر واحد مسکن در شهر ۸۶ میلیون تومان در مجموع یک میلیارد و ۸۹ میلیوون تومان وام پرداخت شده است.

ریاضتی افزود: امسال همچنین در قالب تعمیرات واحدهای تخریبی از سیل ۱۹۰ واحد وام تعمیرات در شهر و روستا هر مورد ۱۵میلیون تومان در مجموع ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در سالجاری ۳۸ میلیارد و ۱۸میلیون تومان در راستای مسکن آسیب دیده ناشی از سیل در سطح شهر و روستاهای بروجرد هزینه شده که در این راستا کار تعمیرات ۱۰۰ درصد و واحدهای احداثی نیز تا ۷۰درصد احداث شده اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت:  ۸۴درصد واحدهای مسکونی این شهرستان از مجموع ۲۴ هزار واحد تبدیل به احسن شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.