محمد جوادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اعطای مرخصی به این زندانیان از اوایل اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و در صورت نیاز و حسب ضرورت، اعطای مرخصی‌ها با عنایت رییس کل دادگستری استان امکان تمدید دارد.

جوادی با بیان اینکه فقط زندانیان دارای شرایط مندرج در بخشنامه می‌توانند به مرخصی بروند، خاطرنشان کرد: زندانیانی که وجود آن‌ها امنیت جامعه را به مخاطره بیندازد از این بخشنامه، مستثنی بوده و مرخصی اعطا نمی‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: زنجان در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، جزو استان‌های پیشرو کشور است.

وی اظهار داشت: زنجان در کاهش ورودی زندان‌ها به‌ویژه جرایم مالی، مهریه و زندانیان آبرومند و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، عملکرد بسیار مطلوبی در سطح کشور داشته و این کاهش در مقایسه با ورودی‌های سال ۹۷ معقول است.

جوادی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری و طی مراسمی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۵۷ زندانی جرایم مالی غیرعمد از زندان زنجان آزاد شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.