حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در جلسه شورای قضایی استان زنجان با تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری، افزود: تلاش قضّات استان در بهره‌گیری از مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از تاسیسات قانونی به‌ویژه همراهی در تقسیط و قبولی اعسار، تعدیل احکام صادره، آزادی مشروط و مدیریت بهینه در جلوگیری از ورود افراد به زندان‌ها به‌خصوص در جرایم کم‌اهمیت از مجموعه همکاران مورد انتظار است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت و کارکنان زندان‌های استان، اظهار داشت: طبقه‌بندی صحیح زندانیان، یکی از ابزارهای مهم در اصلاح و تربیت آن‌ها بوده و به عنوان یک تکلیف بزرگ بر عهده اداره کل زندان‌ها است.

صادقی نیارکی تاکید کرد: اداره کل زندان‌ها باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای دست‌یابی به طبقه‌بندی صحیح زندانیان استفاده کند چرا که با اجرای این طرح از بروز برخی آسیب‌ها در زندان پیشگیری می‌شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی ایران، گفت: ملت ایران همواره باید قدردان امام خمینی(ره) و این انقلاب باشند چرا که این نعمت بزرگ به آسانی به دست نیامده است.

وی افزود: جانفشانی‌های فراوانی در به ثمر رسیدن این انقلاب، صورت گرفته است که آخرین آن شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش بود.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: بازدید از زندان و دیدار چهره‌به‌چهره مسؤولان قضایی و قضات استان با زندانیان، یکی از مهمترین برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر امسال دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام نیز رسیدگی به امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: با پیگیری‌ها و حمایت خیّران در استان، زمینه آزادی شمار قابل توجهی از محکومان جرایم غیرعمد مالی در دهه فجر فراهم شده و شمار آزادی‌های امسال، افزایش محسوسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خواهد داشت.

وی با تاکید بر تقویت حوزه اشتغال و برنامه‌های فرهنگی زندانیان، اظهار داشت: رویکرد اداره زندان‌ها باید توجه به اصلاح و تربیت زندانیان باشد و به عبارتی، زندان باید به دانشگاه تبدیل شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، گزارش تحلیلی کاملی از وضعیت زندان‌های این استان و مقایسه جمعیت کیفری زندان‌ها در سال جاری و سنوات گذشته ارائه کرد.

محمد جوادی گفت: ازدحام جمعیت کیفری زندان‌ها، فرسودگی برخی از زندان‌ها، کمبود نیروی انسانی و پرسنل وظیفه و محدودیت‌های اعتباری از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات در سطح زندان‌های این استان است.

وی اظهار داشت: بدون همراهی دستگاه‌های ذیربط، امکان رفع این مشکلات میسر نخواهد بود.

رییس کل دادگستری استان زنجان به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونان و شورای قضایی استان، شامگاه یکشنبه به صورت شبانه از زندان مرکزی زنجان بازدید و جلسه‌ای با موضوع پیگیری مصوبات و میزان اجرای دستورالعمل‌های قوه قضاییه در امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تشکیل داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.