حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در جمع اعضای هیات‌مدیره‌های کانون و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: برای رفع این مشکل، مهلت یک هفته‌ای به روسای کانون کارشناسان رسمی و مرکز کارشناسان رسمی داده می‌شود تا به تمام کارشناسان زیرمجموعه خود ابلاغ کنند که در صورت عدم ارائه به‌موقع نظر کارشناسی در پایان  مهلت تعیین شده از سوی مراجع قضایی، همکاران قضایی در تمام حوزه‌ها بلافاصله بعد از اتمام  موعد مقرر، گزارش خود نسبت به این تاخیر را به دادسرای انتظامی کانون و مرکز کارشناسان اعلام می‌کنند تا بر اساس قانون برخورد شود.

وی با بیان اینکه شمار این پرونده‌ها، ارقام بالایی است، خاطرنشان کرد: اهتمام جدی به تسریع در اعلام نظر کارشناسی باید در دستور کار کانون و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان قرار گیرد.

صادقی نیارکی اظهار داشت: از این ۲ مجموعه، انتظار می‌رود تا کمک‌کار دادگستری در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در استان باشند.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: نظرات کارشناسی باید متقن، دقیق و بدون ابهام باشد چرا که بخشی از آرای پرونده‌های محاکم بر اساس نظرات کارشناسان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: اِعمال نظارت دقیق بر کارشناسان نیز توسط روسای این ۲ مجموعه با قاطعیت انجام شود تا در صورت سهل‌انگاری، طبق اساسنامه برخورد لازم صورت پذیرد.

صادقی نیارکی با تاکید بر توزیع عادلانه پرونده‌ها به امر کارشناسی در محاکم، اظهار داشت: توجه به این امر، مورد اهتمام همکاران قضایی قرار گیرد تا از ظرفیت و نظرات تمام کارشناسان استفاده شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای اجرای بخشنامه رییس قوه قضاییه مبنی اهتمام بر کاهش اطاله دادرسی و لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های معوق، این جلسه برای همفکری، ارائه راهکار و اتمام حجت با روسای این ۲ مجموعه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری استان زنجان پیش از این در جلسه‌ای گفته بود که پرونده‌های معوق این استان تا پایان سال، تعیین تکلیف می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.