سیدحجت‌الله علم‌الهدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: انتشار و نقد آرا سبب شفافیت و اتقان بیشتر آرا، اطلاع جامعه علمی و عموم مردم از آرا و رویه قضایی می‌شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس، امروز جلسه‌ای با رییسان دانشگاه‌های دولتی و آزاد زنجان داریم تا از ظرفیت آن‌ها برای کمک به قوه قضاییه استفاده کنیم ضمن اینکه تفاهمنامه‌ای نیز در این راستا بین پژوهشگاه قوه قضاییه و این دانشگاه‌ها منعقد می‌شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری مختلف که در دانشگاه‌ها دفاع می‌شوند باید به سمت چالش‌های قوه قضاییه و حاکمیت حرکت کنند.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان اینکه این ارتباط برای مجموعه علمی کشور نیز مفید خواهد بود، گفت: برگزاری جلسات نقد رای در دانشگاه‌ها، بازدید جامعه علمی از مراکز قضایی، زندان‌ها، پزشکی قانونی و دادگستری می‌تواند از ثمرات این همکاری باشد.

وی اظهار داشت: تلاش در پژوهشگاه این است که همانطور که پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه ماهواره‌ای و موشکی داریم از ظرفیت عظیم موجود در بخش علمی در زمینه علوم مورد نیاز قوه قضاییه به‌ویژه رشته حقوق نیز بتوانیم استفاده حداکثری برای پیشبرد کارهای قوه قضاییه و بهبود دانش حقوق و سایر دانش‌ها داشته باشیم.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: این پژوهشگاه از سال ۹۱ به دستور ریاست قوه قضاییه ایجاد شده و از همان زمان، پژوهش‌های نظری و کاربردی مختلفی را انجام و به صورت کتاب و گزارش منتشر کرده و به بخش‌های مختلف قوه قضاییه نیز ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: در زمینه آرای قضایی نیز از سال ۹۴ به مرور، انتشار آرا به صورت محدود در دستور کار قرار گرفته که در دوره جدید، انتشار آرا به صورت حداکثری در دستور کار قرار دارد.

فراهم شدن زمینه برای نقد آرا، معرفی آرای الگو و برتر و برگزاری جشنواره آرا از برنامه‌هایی است که در زمینه آرای قضایی با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.