دکتر خدیجه ابراهیم‌خانی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه پوشش بیمه سلامت برای تمام آحاد جمعیت کشور الزامی است، افزود: ارزیابی وسع توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود و دهک های درآمدی کل افرادی که هیچ بیمه ای ندارند مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این ارزیابی میزان درآمد و دارایی های این افراد تعیین و به چند گروه تقسیم می شوند، یادآورشد: آنهایی که زیر ۴۰ درصد حداقل حقوق را دریافت می کنند به سه دهک تقسیم می شوند که هیچ گونه سرانه ای را بابت حق بیمه پرداخت نمی کنند و به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

ابراهیم خانی اظهارداشت: افرادی که بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق را دریافت می کنند دهک چهارم درآمدی هستند که باید ۵۰درصد حق بیمه را پرداخت کنند و افرادی که بیش از حداقل حقوق را دریافت می کنند باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

وی یادآورشد: افراد ۶ ماه فرصت دارند پس از ارسال شیوه نامه اجرایی از این مزایای آن استفاده کنند و در این مدت افرادیکه ۵۰ درصد یا ۱۰۰ درصد پرداخت حق بیمه بر عهده خودشان است می توانند به صورت قسطی آن را پرداخت کنند که این مزایا بعد از انقضای مهلت تعیین شده به مشمولان تعلق نمی گیرد.

ابراهیم خانی با بابیان اینکه هر ساله ۳ ماه برای افرادیکه به صورت جدید مشمول این طرح می شوند ارزیابی وسع انجام می شود، گفت:حدود ۵۰ درصد جمعیت استان توسط بیمه سلامت و حدود ۵۰ درصد توسط تامین اجتماعی بیمه شده اند و  هفت هزار نفر جمعیت نیز توسط بیمه نیروهای مسلح پوشش داده شده اند.

وی تصریح کرد: طبق آمار جمعیتی  ۱۰۰درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه هستند اما به دلیل همپوشانی های بیمه ای که وجود دارد هنوز شماری از جمعیت استان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به سوء استفاده های مالی تحت عنوان نماینده وزارت بهداشت یا نماینده بیمه سلامت انجام می شود، تاکید کرد: بیمه سلامت بیمه پایه است و تکمیلی نیست و این اداره کل هیچ برنامه جدید دیگری بابت پوشش بیمه ای ندارد.

وی از مردم خواست، در صورت مواجه شدن با این گونه تماس ها، صحت و سقم آن را از اداره های بیمه سلامت، ۲۵ دفتر پیشخوان طرف قرار داد با این بیمه یا سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ استعلام کنند.

ابراهیم خانی گفت: هم اکنون ۵۰درصد موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استان شامل آزمایشگاه، مطب و داروخانه ها از نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی استفاده می کنند که این هدفگذاری ۱۰۰ درصد است تا همه مراکز از این امکانات استفاده کنند و یکی از شروط لازم برای عقد قرار داد جدید این موسسات با بیمه سلامت اجرایی شدن نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است.

وی اظهارداشت: پذیرش و رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیماران بستری در بیمارستان های دولتی دیگر پروژه ی الکترونیکی این ادراه است که تا پایان تیرماه امسال ۵۰ درصد اسناد دولتی دانشگاهی ما به طریق الکترونیکی دریافت و رسیدگی شد و تا پایان مرداد این آمار به ۶۵  درصد رسیده است و تا پایان مهر ماه به ۱۰۰درصد خواهد رسید.

ابراهیم خانی وضعیت پرداختی بیمه سلامت به تمام مراکز طرف قرار داد را خوب ارزیابی کرد و گفت: مطالبات تا پایان اردیبشهت مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و ۷۰ درصد مطالبات خرداد ماه آنها هم علی الحساب واریز شده است.

وی افزود: مطالبات داروخانه های خصوصی تا پایان خرداد تسویه شده و ۶۳ درصد مطالبات آنها نیز تا تیرماه پرداخت شده است.

ابراهیم خانی گفت: مطالبات مراکز خصوصی شامل پزشکان و آزمایشکاه ها تا خرداد ماه پرداخت شده است .

۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.