به گزارش ایرنا، میرهادی موسوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صندوق بازنشستگی به عنوان دومین و بزرگترین صندوق حمایتی در سطح کشور بشمار می رود که بالغ بر یک میلیون و 370 هزار ایرانی و این رقم در استان نیز به بیش از 18 هزار نفر خدمات ارائه می کند.
وی اظهار داشت: یکی از خواسته های دیرینه و اساسی بازنشستگان این صندوق و تامین اجتماعی هماهنگ سازی پرداخت حقوق بوده که این روند طی 2 سال گذشته آغاز شده است.
این مسئول افزود: امسال 22 هزار میلیارد ریال اعتبار با هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی برای هماهنگ سازی بازنشستگان لحاظ شده و در این میان این مهم طبق برنامه ششم توسعه انجام می گیرد.
موسوی افزود: خدمات ارائه شده بازنشستگان استان متعدد است و شامل رفاهی،فرهنگی و اجتماعی به گروههای هدف را شامل می شود.
به گفته وی، طرحی با عنوان 'در خانه نمانیم' اجرا می شود که خود فرد بازنشسته و خانواده های آنان با پرداخت یارانه از سوی این صندوق می توانند بیش از سه بار سفر زیارتی داشته باشند که برا ی هر فرد نیز هفت میلیون و 400 هزار ریال (740 هزار تومان) در سال در نظر گرفته شده است.
موسوی خاطرنشان کرد: وام های ضروری نیز به متقاضیان صندوق پرداخت می شود بطوری که در سال گذشته وام40 میلیون ریالی به سه هزار و 800 نفر با کارمزد چهار درصد پرداخت شد که این رقم از شهریور ماه امسال همزمان با سراسر کشور به 50 میلیون ریال خواهد رسید.
وی اظهار داشت: یکی نیاز های اساسی و حیاتی بازنشستگان بیمه تکمیلی درمان بوده است که با انعقاد قرار داد و اعمال افزایش های جدید با شرایط بهتر خدمات درمانی همانند سال گذشته به گروههای هدف ارائه خواهد شد.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان زنجان ادامه داد: بحث بیمه عمر و حوادث نیز برای بازنشستگان ارائه می شود و با توجه به افزایش امید به زندگی در جامعه افزایش یافته که خدمات این صندوق به عنوان متولی در سال جاری با افزایش پنج میلیون ریالی و سقف بیمه نیز به 55 میلیون ریال ارتقا یافته است.
وی اضافه کرد: این در حالی بیمه های دیگر بحث سقف سنی را مورد توجه قرار داده اندو بخاطر شرط سنی از خدمات دهی به افراد بالای 70 سال خودداری می کنند.
موسوی ادامه داد: بحث واگذاری امور خدمات بازنشستگان به دفاتر پیشخوان نیز انجام گرفته به طوری که تمامی کارها بدون مراجعه حضوری به صندوق از همین طریق امکان پذیر است.
وی، برگزاری جشنواره ورزشی در استان و کشوری ،برگزاری دوره های پیشگیری از سالمندی، جشن روز خانواه و تکریم از بازنشستگان نمونه را دیگر برنامه های ایین صندوق ذکر کرد.
این مسئول افزود: هم اکنون بیش از 12 کانون بازنشستگی مربوط به دستگاههای اجرایی مشترک با صندوق بازنشستگی در استان وجود دارد که با این کانون هاارتباط و تعامل بسیار خوبی برقرار است.
وی خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی یکی از مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می شود و این وزارت خانه 13 زیر مجموع در استان ها دارد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.