محمدباقر اُلفت شامگاه چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: توصیه بانک جهانی برای پایداری تئوری‌ها و نظام‌های اقتصادی، استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خُرد شهروندان است در حالی که در ایران برنامه‌ای برای استفاده از این سرمایه‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از سرمایه‌های خُرد، جامعه نیز منتفع شده و با حاکمیت همراه و بسیاری از موانع برداشته می‌شود.

الفت افزود: همه مردم باید از تمام منافع کشور برخوردار شوند و تلاش شود تا برنامه‌ها در راستای برخورداری از سرمایه‌های خرد بوده و رفع نیاز شرکت به افزایش سرمایه نباید منجر به بدهکاری آن مجموعه شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که به دنبال پول‌پاشی باشیم به جایی نمی‌رسیم در حالی که استقاده از سرمایه‌های خُرد این اعتماد را به مردم می‌دهد که در سرمایه‌گذاری‌ها مشارکت کنند.

الفت تصریح کرد: تغییر نگاه و رویکردها برای رونق اقتصادی هم باید از سوی حاکمیت و هم از سوی بخش خصوصی صورت پذیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه نگاه مدیران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ۲ وظیفه اصلی را به قوه قضائیه تکلیف کرده‌اند که شامل حمایت حقوقی و قضائی از سرمایه‌گذاری مشروع و مبارزه با فساد اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در کشور به ریاست رئیس قوه و در استان‌ها نیز به ریاست روسای کل دادگستری‌ها تشکیل می‌شود و ورود دستگاه قضایی به این حوزه هرچند دیرهنگام اما ثمربخش و اطمینان‌دهنده بوده و منجر به رفع بسیاری از موانع و مشکلات شده است.

الفت، اِعمال مدیریت سنتی در بخش حاکمیتی و بخش خصوصی را بزرگترین مشکلی خواند که سبب گره خوردن کارها می‌شود و ابراز کرد: برای رقابت با دنیا باید به فناوری اطلاعات، اعتماد شود زیرا امروز ابزار فناوری، مرز اداره ها و دستگاه‌ها را شکسته است به گونه‌ای که قابلیت طرح دعوا و مشاهده نظر کارشناس مربوطه از منزل فراهم شده که در مسائل اقتصادی نیز باید اینگونه باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تیزبینی در اداره کشور از ۱۰ سال گذشته همه ما را مکلف به تمرکز در اقتصاد و فعالیت‌های تولیدکننده ثروت، اشتغال‌آفرین، فقرزدا و تقویت اقتصاد کرده‌اند که این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، صریح‌تر از گذشته و همراه با راهکار تعیین شده است.

وی تاکید کرد: باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد کشور کرده و سیاست‌ها، رویکردها و برنامه‌ها را بر اساس این تدابیر حکیمانه رهبری، عملیاتی کنیم.

الفت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با شناخت شرایط، فرهنگ عمومی و وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف بر توجه به اقتصاد تاکید کرده‌اند، اظهار داشت: ایشان بعد از تصویب برجام نیز طی بیانیه‌ای فرمودند که برجام نه دردی از کشور دوا خواهد کرد و نه این مذاکرات و نشست‌ها کشور را به سمت خودکفایی و استقلال واقعی پیش خواهد برد و تنها راه نجات کشور، سیاست‌های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه حاکمیت باید روانکار اقتصاد باشد، تصریح کرد: در راستای وظیفه ولایتمداری و ولایت‌پذیری باید با تفکر عمیق به این برنامه‌ها عمل کنیم.

الفت ادامه داد: هر جا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل شده به توانمندی و استقلال رسیده‌ایم و پیشرفت‌ها و توسعه‌یافتگی در حوزه نظامی به دلیل اطاعت محض از فرامین ایشان است.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.