به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز سه شنبه در نخستین نشست خبری افزود: قرار است در این موقوفه های طرح هایی مانند ایجاد مزرعه خورشیدی، باغ پسته، مجتمع فرهنگی، ورزشی و گردشگری، شهرک شرکت‌های دانش بنیان و طرح درمان ضایعات نخاعی اجرا شود.

وی بیان داشت: ۴۰ موقوفه استان البرز برای سرمایه گذاری به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور معرفی شدند که سرمایه گذاری در هفت موقوفه آنها تائید شد.

درمان ۲۰۰ بیمار ضایعه نخاعی از محل اجرای نیات واقفین

بنا به اظهارات دشتکی طرح درمان ضایعات نخاعی یک طرحی است که در دنیا و کشور بی‌نظیر است که از محل اجرای نیات واقفین با حمایت صندوق حمایت از نخبگان به اجرا درآمده است.

در مرحله نخست اجرای این طرح ۳۰۰ نفر در استان البرز به صورت آزمایشی مورد درمان قرار می گیرند که تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از آنان به صورت کامل درمان شده‌اند.

وی اظهار داشت: پروژه های سرمایه‌گذاری موقوفات درستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح و به ستاد کشوری ارسال شد که در مجموع هفت پروژه سرمایه گذاری دراین ستاد مصوب، ابلاغ و در سامانه نیپا نیز ثبت شد.

«سامانه نیپا،  نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی می باشد».

به گفته دشتکی سازمان اوقاف و امور خیریه  یک دستگاه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و خیریه ای است و به همین دلیل رویکرد ما اجتماعی‌سازی فعالیت‌ها است.

در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی اموری را به عنوان نقشه راه ترسیم و ابلاغ فرمودند که محور بخشی از مباحث حضور مردم و جوانان در صحنه ها است.

دشتکی گفت:‌  برهمین اساس سازمان اوقاف و امورخیریه تعامل با بخش‌های مختلف دولتی و مردمی را در اولویت قرار داده و با رویکرد اشتغال و سرمایه‌گذاری فعالیت های خود را پیش می برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد:‌ ما به عنوان یک دستگاه اقتصادی و اجتماعی به این نتیجه رسیدیم که اولویت استان از نگاه ما به دلیل همسان نبودن موقعیت جمعیتی و جغرافیایی که دارد، نگاه اقتصادی به برنامه‌ها با رویکرد استارت‌آپی می باشد.

استان البرز از لحاظ جمعیت جزو ۱۰ استان اول کشور و از لحاظ جغرافیایی و منابع جزو ۱۰ استان آخر کشور است.

رویکرد استارت‌آپی یعنی حرکت با سرعت و بهره وری بالا است و اگر بخواهیم همچون دیگر استان‌ها حرکت کنیم با این جمعیت و امکانات به مشکل برمی‌خوریم.

شناسایی ارکان و اولویت‌بندی ارکان اقتصادی و عمل به آن‌ها، شیوه عمل استارت‌آپی خواهد بود.

اجرای طرح جامع سلامت اجتماعی در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در بحث مسایل اجتماعی را اجرای طرح جامع سلامت اجتماعی دانست که در مرحله اول در بقاع متبرکه و مساجدی که موقوفه هستند، اجرا می شود.

طرح جامع سلامت اجتماعی طرحی است که به امور اجتماعی می‌پردازد که مرحله بعدی این طرح فراگیر شدن آن در سطح جامعه است.

رقبات انتفاعی البرز سند مالکیت ندارند

دشتکی در ادامه با بیان اینکه در استان البرز بیش از هزار موقوفه و ۱۴ هزار رقبه وجود دارد، گفت: ۶ هزار رقبه به صورت انتفاعی بوده و مابقی رقبات در اختیار متولیان قرار دارد.

وی افزود: سه هزار رقبه انتفاعی برای اخذ سند اقدام شده ولی هنوز اسناد آن ها دریافت نشده است.

در استان البر ۱۰۰ امامزاده واجب التعظیم در ۸۳ بقعه متبرکه آرام گرفته اند.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.