محمود صفری، روز یکشنبه در آئین معارفه دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان، افزود: وجود نیروهای مسلح توانمند و پرصلابت، موجب سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان شده است و ابرقدرتی (آمریکا) که خود را قدرت بلامنازع می داند التماس مذاکره با این کشور را می‌کند و رسیدن به این جایگاه مرهون رهنمودهای عالمانه و حکیمانه مقام معظم رهبری و درایت و تلاش دیگر مسئولان نظام است.

وی با بیان اینکه اگر این اقتدار، مقاومت و پایمردی‌های نیروهای مسلح و مردم صبور و مقاوم نبود و خون های پاک شهیدان پای نظام ریخته نشده بود به حتم جمهوری اسلامی به چنین جایگاهی دست نمی یافت، اظهار داشت: دستیابی به این جایگاه باعث شده است تا این ابر قدرت، موفقیت خود را در گرو مذاکره با ایران ببیند.

صفری با تاکید بر اینکه خاکریز دفاعی جمهوری اسلامی ایران به بیرون از مرزها رسیده است و امروز دشمنان نمی توانند انقلاب و نظام را با خطر مواجه کنند، افزود: مردم از انقلاب و ارزش ها نه بلکه از بد عمل کردن و برخی سهل انگاری ها، دلزده هستند و این انقلاب همیشه زنده و پویا است و مردم همچنان نسبت به آن وفادارند.     

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح بر گسترش عدالت و مقابله با فساد اشاره کرد و گفت: مردم باید همواره طعم شیرین عدالت را در همه کارها بچشند و با فساد هرچند اندک هم باشد باید برخورد و از لقمه حرام پرهیز شود.

صفری با بیان اینکه فساد غیرقابل قبول است و همه باید از شیطان حرص و طمع برحذر باشند، به مقوله مهم آزادی اشاره کرد و افزود: آن آزادی که قانون اساسی اعطا کرده است نباید محدود شود و در واقع رفتارها نباید به محرومیت مردم از آزادی منجر شود.

وی با تاکید براینکه در کنار گسترش عدالت باید آزادی مشروع را نیز گسترش داد و با جرایم نیز مبارزه و مقابله کرد تا مجموعه به خطر نیفتد، اظهار داشت: باید در برابر مراجعین به مجموعه نیروهای مسلح برخورد مناسب صورت گیرد چراکه برخورد خوب و مناسب می تواند اثرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

صفری، وظیفه و ماموریت های سازمان قضایی نیروهای مسلح را، بسیار مهم و خطیر خواند و تصریح کرد: قاضی باید در برابر هر وسوسه ای، غیرقابل نفوذ باشد و به وظیفه خود به درستی عمل کند،  صبور و بردبار بوده و اخلاق نیکو داشته باشد و اهل لجاجت نباشد.

وی، کار ضابطین قضایی را نیز بسیار مهم دانست و با تاکید براینکه باید تلاش کنیم نیروهایمان آبروی انقلاب،  نظام و شهدا را حفظ کنند ادامه داد: مردم از ضابطین قضایی می خواهند از قدرت خود به صورت نابجا استفاده نکنند و سعی بر اجرای عدالت داشته باشند و در برابر امیال دنیوی، تسلیم نشوند و رفتارهایشان متناسب باشد و پیشگیری را سرلوحه کارهای خود قرار داده و عملکرد شان به صورت حرفه ای باشد.

صفری با بیان اینکه اگر نیروی انتظامی به خاطر امنیت و آرامش مردم،  کمتر استراحتکنند  این بزرگترین جهاد محسوب می شود، اظهار داشت: باید تلاش کنیم امنیت کشور در میان اقیانوس پرتلاطم جهان و منطقه، ارتقا یابد و مردم و جامعه در آرامش باشد.  

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بیمه حرکت حسینی است و باید قدردان نعمت بزرگ ولایت فقیه باشیم تا در آخریت شرمسار شهدا نباشیم،  افزود: دشمنان به عناوین مختلف، تلاش دارند تا نظام را تغییر ماهیت دهند چراکه جمهوری اسلامی، مخالف ظلم و مذاکره نابرابر است و در این میان نباید به دشمنان اجازه داد به اهداف و خواسته های نامشروع خود دست یابند.   

در پایان این آئین، ناصر اهل کریمیان به عنوان دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان معرفی شد.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.