مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  هزینه های درمانی بیماران دیالیزی این انجمن توسط سازمان های بیمه ای بصورت رایگان پوشش ۱۰۰ درصدی داده می شود.

محمدرضا طهماسبی افزود: به این مهم توجه داشت که این گروه هدف اعم از دیالیزی،   پیوندی و مراقبتی هزینه های از قبیل داروهای خاص، آزمایشگاهی و یا بستری به دلیل نارسایی های قلبی، ریوی دارند که پس  از ارائه فاکتور و بر اساس نظر مددکاری بین  ۵۰ تا ۱۰۰ درصد مبالغ در این بخش نیز پرداخت می شود.

این مسئول ادامه  اداد: بر همین مبنا و به دلیل مسائل و وجود مشکلات حاد اقتصادیاین گروه از بیماران برای تهیه دارو با مشکل مواجهه  می شوند که مقطعی استفاده  نمی کنند و در این خصوص بیماران دیالیزی و پیوندی از زمان ورد به دیالیز و یا پیوند بطور مداوم دارو درمانی با هزینه بسیار سنگین را مصرف  می کنند.

وی اظهار داشت: در صورت  نبود حمایت  های انجمن خیریه و خیرین موجب می شود گروههای هدف نتوانند بار هزنیه های هنگفت دارو درمانی را به دوش بکشند و با معضلات جدی تر ی و بحرانی نیر مواجه می شوند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد:ابتلا به بیماری کلیوی به دلیل بروز  فشار خون  و دیابت ناشی می شود که این ۲ عامل مهم  ۵۰ درصد افراد را به دلیل ناشناخته بودن عللائم بخود گرفتار کرده و در این میان کلینیک و درمانگاه این انجمن که در طبقه همکف برای بیماری کلیه و دیابت و فشار خون در حال احداث قرار دارد، در واقع  برای غربالگری  در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تشخیص اولیه و درمان واولیه مورد در این بخش مورد توجه قرار گرفته  که  با تکمیل و افتتاح این بخش  طی اهداف ترسیم شده ای نسبت به فراخوان اقشار مختلف مردم برای تشخیص، تشکیل پرونده، پشتیبانی و درمان های لازم انجام خواهد گرفت.

پیش از این این مسئول   به خبرنگار ایرنا گفته بود که در زمان حاضر یکهزار و ۸۵۰ بیمار در این انجمن پرونده تشکیل داده اند که  با اقدامات انجام گرفته از قبیل پیوند کلیه و مراقبت لازم  یکهزار و ۵۰۰  بیمار با استفاده از کمکهای مردمی از چرخه دیالیز خارج شده اند که اغلب انان را افراد جوان وفعال جامعه تشکیل می دهند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.