اصغر وثوق روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه نیازمندی های بیماران سرطانی اعم از دارو، درمان، معیشت،تحصیل و حتی روانشناسی در حال انجام است و مشکلی دراین ارتباط وجود ندارد.
وی یادآوری کرد: طی آذر سال 93 تا اواخر شهریور امسال 2 هزار و 300 بیمار در مرکز رادیوتراپی مهرانه پذیرش و به ارزش 12 میلیارد تومان خدمات به بیماران تحت پوشش ارائه کرده که 45 درصد انها خارج از استان بوده است.
وثوق اظهار کرد: بر این اساس از زمان افتتاح کلینیک تا شهریور امسال 14 هزار نفر روز نیز در مهمانسرا اسکان یافتند و حداقل یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای بیماران هزینه شده است.
به گفته وثوق، این انجمن برنامه جامع پیشگیرانه را با هدف کاهش ابتلا به بیماری سرطان بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و تا کنون به 25 هزار دانش آموز به ویژه در مقطعه ابتدائی آموزشهای لازم را ارائه کرده است.
وی خاطر نشان کرد: این انجمن در راستای گسترش فرهنگ مهرانه دفاتر خود را در بیجار، تکاب و میانه افتتاح کرده و علاوه بر آن مهمانسرای تهران که در گذشته صورت خیریه در اختیار مهرانه قرار گرفته بود، خریداری شده و تمامی بیماران حتی از سایر استان ها بدون مشکلی پذیرش می شوند.
به گزارش ایرنا، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزارو 900 مترمربع طراحی و احداث شده و از این وسعت، 12 هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین 1800 مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.
مجموعه مهرانه از سال85 تاسیس شده و مرکز رادیوتراپی آن سال 93 آغاز به کار کرده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.