به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز شنبه در نخستین شورای مسکن استان زنجان افزود: گرانی کاذب مسکن قابل قبول نیست و نباید به خاطر سود چند دلال فضای ذهنی مردم را ناآرام شود.
وی با انتقاد از دلالان مسکن، گفت: باید دید چرا این وضعیت پیش آمده تا به نحو احسن از بروز مشکل جلوگیری شود، کسی نباید جرات تخلف در این زمینه را داشته باشد.
وی تاکید کرد: کارشناسان هرچه زودتر با بررسی دقیق موضوع راه های پایین آمدن قیمت مسکن در زنجان را به شورای مسکن استان جهت تصویب و اجرا ارائه کنند.
وی با بیان اینکه این راه ها باید قدرت تادیب کسانی که عادت به حرام خواری دارند را داشته باشد، تصریح کرد: البته قیمت مسکن در بخش بزرگی از مناطق زنجان متعادل بوده و طبق نرم کشوری افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین تکلیف ما مسئولان آرامش بخشی به مردم در بخش های مختلف جامعه است و هرکسی که تریبونی دارد باید در این زمینه قدم بردارد.
وی با اشاره به نقش مردم در کشور تصریح کرد: نتیجه این آرامش بخشی اعتماد مردم به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است و این مسئله اهمیت بالایی دارد.
محمدرضا یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: به غیر از یک تعاونی هیچ تعاونی مسکن دیگری در این استان وجود ندارد که برای زمین های خود سند نگرفته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه تاکید کرد: 22 درصد خانه های زنجان اجاره ای است و طبق سرشماری سال 90 بیش از 20هزار مسکن و سال 95 نزدیک 24 هزار مسکن خالی از سکنه بوده است.
مسعود بیات منش خاطرنشان کرد: سال گذشه شورای مسکن استان برگزار نشد، اما انتظار داریم برای اجرای مطلوب برنامه اقدام ملی در حوزه مسکن سازی این شورا جلسات بیشتری برگزار کند.
وی اظهار داشت: ما موظف شده ایم تا زمین های مازاد دولتی را شناسایی کرده و از دستگاه های دولتی برای ساخت 'مسکن امید' تحویل بگیریم.
بیات منش افزود: رسانه ها باید برای دریافت تسهیلات بافت های فرسوده اطلاع رسانی کرده و ساکنان این مناطق را از شرایط این تسهیلات بانکی آگاه کنند.
3216/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.