حسن ربانی ارشد شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیمارستان 86 تختخوابی برکت آیت الله بهاری با 310 میلیارد ریال اعتبار فردا (سه شنبه) در شهرستان بهار بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: این بیمارستان در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و زیربنای هشت هزار و 820 متر مربع آماده بهره برداری است.
ربانی ارشد ادامه داد: بهره برداری از راه روستایی چهار روستای مبارکین، باقرآباد، ترمیانک و گلستان درجزین در شهرستان های فامنین، تویسرکان و رزن از دیگر طرح های قابل بهره برداری در دهه فجر است.
وی بیان کرد: همزمان با بهره برداری از این طرح ها عملیات اجرایی 12 طرح نیز با اعتبار اولیه 630 میلیارد ریال آغاز می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه بهسازی و مرمت بازار تاریخی نهاوند با اعتبار 2 میلیارد و 200 میلیون ریال یکی از مهم ترین طرح هایی است که عملیات اجرایی آن آغاز می شود افزود: آغاز عملیات اجرایی بهسازی و توسعه راه های همدان- قهاوند- کمیجان، نهاوند - فیروزان و قطعه چهارم تویسرکان - کنگاور از دیگر طرح های مهم قابل بهره برداری است.
ربانی ارشد گفت: در چهل سال گذشته 2 هزار و 724 کیلومتر راه روستایی در استان همدان اجرا شده که 182 کیلومتر آن از آغاز دولت یازدهم ساخته شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا پایان آذر ماه امسال نزدیک به 625 کیلومتر بزرگراه و 85 کیلومتر آزاد راه در استان به بهره برداری رسیده است.
ربانی ارشد تاکید کرد: 100 درصد روستاهای بالای 50 خانوار از راه آسفالت شده بهره می برند و 99.44 درصد از جمعیت کل روستا های استان آسفالته هستند.
وی ادامه داد: ساخت بزرگراه های همدان - سنندج، همدان - کرمانشاه، همدان - ملایر، ملایر - توره، همدان - رزن - تاکستان و همچنین آزادراه ساوه تهران از طرح های مهم این اداره کل در چهل سالگی انقلاب اسلامی محسوب می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان افزود: ساخت سه بیمارستان بعثت همدان، شهید قدوسی نهاوند و بیمارستان بهار از دیگر طرح های مهم عمرانی استان است.
وی ادامه داد: از 29 هزار و 800 واحد مسکن مهر تعهد شده، 28 هزار واحد آماده و تحویل متقاضیان شده است.
ربانی ارشد تاکید کرد: 95 محله هدف بازآفرینی در استان مصوب شده است و به نوبت عملیات بازسازی آنها انجام می شود.

** همدان شهر پرتراکم کشور
وی با تاکید بر اینکه همدان از شهرهای پرتراکم کشور محسوب می شود اظهار داشت: جمعیت در شهر همدان بسیار متراکم است و باید به صورت پیوسته این شهر گسترش یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: باید با حفظ باغ ها و زمین های مستعد کشاورزی و همچنین مشاوره کارشناسی شهر همدان بزرگ شود.
وی با اشاره به اینکه گرانی مسکن برگرفته از اقتصاد کلان کشور است گفت: نبود صنایع قابل سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در مسکن و بالا بودن قیمت زمین موجب افزایش قیمت مسکن در همدان شده است.
ربانی ارشد تاکید کرد: طبق برنامه جامع باید سه هزار مسکن مصرفی در همدان ساخته شود.
وی با بیان اینکه ساخت «شهر جدید حورا» در اولویت قرار ندارد ادامه داد: در حال حاضر توسعه شهر همدان و اجرای طرج جامع شهری در اولویت قرار گرفته است.
استان همدان با جمعیت حدود یک میلیون و 750 هزار تن جمعیت دارای 9 شهرستان است.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.