به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمد تقی زمانی اظهار داشت: همه 400 روستا و 4 شهر آسیب دیده از سیل و رانش زمین گلستان که دارای خانه های گلی هستند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی بیان کرد: در تلاش هستیم علاوه بر پروانه ساختمانی ، نقشه ساختمان و سیمان رایگان، در برخی از اقلام مانند میله گرد نیز تسهیلات ویژه برای آسیب دیدگان در نظر بگیریم تا روند ساخت و نوسازی خانه های خسارت دیده با حداقل فشار اقتصادی بر روی مردم همراه باشد.
مدیر کل بنیاد مسکن گلستان همچنین به آغاز اعطای تسهیلات ساخت و تعمیر بناهای مسکونی در شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و گفت: با مذاکرات صورت گرفته مقرر شد روستاییان با استفاده از روش ضمانت زنجیره ای بتوانند در کمترین زمان ممکن تسهیلات بانکی مورد نظر را دریافت کنند.
زمانی نژاد به دغدغه اهل سنت در استفاده از تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: با توجه به 15 ساله بودن این وام، سودی بر آن مترتب نیست و صرفا چهار درصد کارمزد بر آن منظور شده است که می تواند رفع کننده دغدغه اهل سنت برای دریافت وام بانکی باشد.
بر اساس اعلام بنیاد مسکن، در سیل اخیر 7 هزار و 244 واحد مسکونی در این استان دچار خسارت کامل و نیازمند نوسازی است که از این تعداد ۴۸۲ واحد شهری و مابقی روستایی است.
همچنین در این سیل 9 هزار و 470 واحد مسکونی نیازمند تعمیر است که از این تعداد 2 هزار و 107 واحد شهری و مابقی روستایی است.
سیل اخیر گلستان به ۶۷ واحد تجاری شامل 37 واحد شهری و 29 واحد روستای نیز خسارت زد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.