هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون یکهزارو 527 طرح فرشبافی برای مدد جویان تحت حمایت این استان ایجاد شده که این نهاد توانست در سال گذشته 2 هزار و 540 متر مربع فرش، گلیم و تابلو فرش بافته شده را در بازارهای داخلی استان به فروش برساند.
وی اظهار داشت: از مجموع فرش بافته شده توسط مددجویان، یکهزا رو170 تخته قالی، 96 تخته گلیم و 113عدد تابلو فرش بوده که قالی ‌های بافته شده مددجویان توسط قالیبافان در بازارهای داخلی به فروش رسیده است.
این مسئول ادامه داد: سال گذشته 309 طرح اشتغال جدید در زمینه بافت قالی و تابلو فرش اجرا شده و بیش از 870 مورد نیز بازدید از طرحهای فرشبافی انجام گرفته است.
صفری خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که قالیبافی در استان و در بین مددجویان تحت حمایت از رونق مناسبی برخوردار است و در این راستا اقدامانی مختلفی انجام و یا در حال اجرا قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص های تولید فرش، شناسنامه دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه مناسب، برگزاری کلاس های آموزشی، مواد اولیه تهیه شده و از همه مهمتر انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت زرین بافت که در قالب راهبران شغلی خرید تضمینی فرش های مددجویان را در دستور کار خود قرار دارد.
وی اضافه کرد: این نهاد با ایجاد اشتغال تلاش دارد علاوه بر توانمند سازی مددجویان تحت پوشش زمینه خروج آنان را از حمایت این نهاد فراهم کند که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به گزارش ایرنا، 28 هزارو 318 خانوار با جمعیت 54 هزار و 980 نفر از خدمات این نهاد درقالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان بهره مند هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.