سید علی آقازاده شامگاه چهارشنبه در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: توانمند سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و از برنامه های اولویت دار این نهاد است که با پرداخت کمک هزینه اشتغال پیگیری می شود.
وی ادامه داد: حدود 40 هزار نفر، شامل هفت درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که نیاز است با تلاش دستگاه های حمایتگر و مشارکت سایر نهادها، زمینه ایجاد اشغال و کاهش این آمار فراهم شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: حمایتگری در قالب پرداخت مستمری در برهه ای زمان اولویت نخست کمیته امداد امام خمینی(ره) بود اما امروز موفقیت این نهاد در توانمند سازی، ایجاد اشتغال و استقلال اقتصادی مددجویان است.
آقازاده افزایش 5 برابری مستمری مددجویان را از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در راستای رفع فقر مطلق در کشور دانست و گفت: با تدبیر دولت، مستمری مددجویان نهادهای حمایتی با وجود تنگناهای اقتصادی، افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز در این نشست گفت: توانمند سازی مددجویان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به یکی از برنامه های اولویت دار این اداره کل تبدیل شده و امسال بر این اساس، بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش، ایجاد شده است.
قنبر موسی نژاد افزود: 500 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از محل اعتبارات بانکی و منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی برای ایجاد فرصت های شغلی در اختیار مددجویان قرار گرفته است.
وی با یادآوری ایجاد کارگروه ارزیابی پایداری اشتغال های ایجاد شده؛ ادامه داد: در ارزیابی 130 فرصت شغلی ایجاد شده توسط این اداره کل به جز 2 مورد، مابقی از نظر ماندگاری توسط این کارگروه تایید شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: 40 هزار خانوار تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان قرار دارند که 37 هزار خانوار آنان مستمری بگیر و مابقی از کمک های موردی، بهره مند می شوند.
موسی نژاد افزود: تا پایان سال گذشته بیشترین پرداختی به مددجویان این اداره، ماهانه یک میلیون ریال بود که امسال این رقم به سه میلیون و 200 هزار ریال افزایش یافته است و سال آینده نیز 10 درصد به این رقم افزوده می شود.
وی با یادآوری مصوبه دولت برای مقاوم سازی خانه های روستایی و قبول ضمانت زنجیره ای این مناطق توسط بانک های عامل افزود: 30 درصد خانه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نامناسب و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بوده است.
وی ادامه داد: هشت هزار جهیزیه از سال 90 تا 95 توسط این اداره کل به زوج های جوان اهدا شده است.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.