به گزارش ایرنا، رضا سلم آبادی روز سه شنبه در حاشیه مراسم ارسال تولید 6 ماهه فرش مددجویان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال 2 هزار و 352 متر فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان بافته شده که ابعاد آن از 1.5 تا 24 مترمربع متفاوت است.
وی با بیان اینکه حمایت از هنر قالیبافی یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد در مقوله ایجاد اشتغال کوچک و خانگی مددجویان است افزود: هم اکنون سه هزار و 100 مددجوی بافنده در 2 هزار و 52 کارگاه خانگی و 14 کارگاه تجمیعی مشغول قالی بافی هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: فرش های تولید شده بیشتر در طرح های ریزماهی، لچک ترنج، خشتی، بوته جقه، محرمات و گل فرنگ بوده است.
وی با اشاره به ایجاد شرایط اشتغال مددجویان در استان بیان کرد: 9 هزار و 417 طرح اشتغال در سطح استان تحت نظارت کمیته امداد است که 21 درصد این طرح ها مربوط به قالی بافی می شود.
سلم آبادی از 2 مرحله ارسال فرش های بافته شده توسط مددجویان به تهران خبر داد و گفت: در مرحله نخست 151 تخته فرش و در مرحله دوم 127 تخته فرش به مرکز ارسال شده که از طریق مجتمع اقتصادی به فروش می رسد.
وی سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب ‌وکار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به قالیبافان تحت حمایت را از جمله خدمات کمیته امداد به مجریان طرح‌های قالیبافی عنوان کرد.
8393 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.