به گزارش ایرنا، سید جواد رضوی روز شنبه در جریان بازدید سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان از این اداره کل، افزود: در نیمه نخست سال 97 تعداد 490 طرح متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی از سوی مددجویان تحت پوشش در این نهاد ثبت شد.
به گفته وی، از 920 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی که برای استان سمنان در نظر گرفته شده، 520 میلیارد ریال سهم مددجویان کمیته امداد برای ایجاد فرصت های شغلی مددجویان است.
وی ابراز داشت: این اعتبارات در قالب ایجاد طرح های کوچک اقتصادی تا سقف 500 میلیون ریال به متقاضیان ایجاد اشتغال جدید در مناطق روستایی پرداخت می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان بیان کرد: اعتبارات اشتغالزایی سال جاری کمیته امداد استان در مجموع 730 میلیارد ریال است که از این میزان، 230 میلیارد ریال از محل بانک های استان است.
وی با اشاره به اهداف دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستاییان، تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی با داشتن شغل مناسب، از مهمترین هدف های دولت برای پرداخت این تسهیلات است.
رضوی اظهار داشت: 9 میلیارد ریال کمک مردمی به صورت نقدی و کالا در جشن نیکوکاری سال گذشته جمع آوری شد که این هدایا در سال جاری به 21 میلیارد ریال افزایش یافت.
لازم به ذکر است مرحله دوم جشن عاطفه ها در 19 مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان این که 70 درصد مددجویان تحت پوشش این نهاد افراد غیر بومی هستند، گفت: در نیمه نخست سال 97 مراجعان غیرمددجو به این نهاد 2 و نیم برابر افزایش یافت.
رضوی به فعالیت 50 مرکز نیکوکاری در استان اشاره و خاطرنشان کرد: 17 میلیارد ریال ماهانه بابت مستمری بیش از هشت هزار خانوار تحت پوشش این نهاد پرداخت می شود.
امروز سید شهاب الدین چاوشی استاندار به همراه امیر بینایی مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان از بخش های مختلف اداره کل کمیته امداد بازدید کردند.
به گزارش ایرنا، یکهزار و 756 نفر معادل سه درصد جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 13 هزار و 640 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.