به گزارش ایرنا، 33 هزار و 640 خانوار با جمعیت 84 هزار و 371 نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند که 13 درصد از جمعیت 700 هزار نفری این استان را شامل می‌شود.
فرید محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های اجرا شده برای اشتغال مددجویان در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنعتی و خدماتی بوده که بیش از 358 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان کرد: توانمند سازی خانواده‌ ها از طریق ایجاد اشتغال و خودکفایی یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد است که با توجه به ظرفیت مناطق و استعداد مددجویان در نقاط مختلف این استان اجرا می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 20 درصد از کل اعتبارات اشتغالزایی مددجویان از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و مابقی از محل بانکهای عامل، تبصره 26 قانون و تعهدات سفر ریاست جمهوری تأمین شده است.
محبی ارائه خدمات آموزشی از جمله مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه مشاغل، کارآفرینی و حرفه آموزی به مددجویان را از دیگر برنامه های حوزه اشتغال کمیته امداد ذکر کرد.
وی ادامه داد: پنج هزار و 800 نفر از مددجویان این استان سال گذشته در دوره های آموزشی با اعتبار پنج میلیارد و 800 میلیون ریال شرکت کردند.
وی افزود: 239 نفر از این تعداد از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده‌اند.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7531/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.