صابر تقویمی روز یکشنبه در جلسه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی شهرستان، افزود: این طرح ها در راستای توانمند سازی مددجویان و خروج آنها از چرخه حمایتی در قالب مشاغل دامداری، کشاورزی، خرید ادوات کشاورزی و وسایل نقلیه مصوب شده است.
وی از پرداخت 9 میلیارد و 528 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی در قالب مشاغل خانگی از جمله دامداری، قالی بافی، صنایع دستی، خیاطی و رشته های مرتبط با مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد.
تقویمی همچنین از تحقق ایجاد شغل برای 94 نفر از متقاضیان کار که در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کرده بودند خبرداد و افزود: این افراد با دریافت تسهیلات اشتغالزایی مرتبط با درخواست خود صاحب شغل پایدار شدند.
وی اظهار کرد: انتظاری که از دستگاه های اجرایی شهرستان در حوزه اشتغال داریم این است که نسبت به شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان در زمینه های کسب و کار اقدام و مشاغلی را که دارای بازار کار مناسب هستند، اقدام کرده و به متقاضیان عرصه کسب و کار معرفی کنند.
تقویمی، رونق مشاغل خانگی از جمله تولید رشته آش سنتی در بخش خواجه و تولیدات صنایع دستی به خصوص صنعت فرش و تولیدات دامی و کشاورزی را به عنوان یک راهکار مناسب جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید و پایدار برشمرد و از دستگاه های اجرایی خواست اهتمام جدی و تلاش مناسب برای جذب صد درصدی اعتبارات سال جاری را در این راستا داشته باشند.
وی کاهش دیوان سالاری و همکاری بانک ها برای روان سازی و ایجاد اشتغال را از مهمترین ضروریات در اشتغالزائی برشمرد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: رستگار
/3038/7227/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.