به گزارش ایرنا، علیرضا فیروزفر شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه شکوه چهل سالگی در زنجان افزود: با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، سد کنکور شکسته شد و این امکان مهیا شد که جوانان مرز و بوم به لحاظ کنکور به خارج از کشور هدایت نشده و سرمایه ها در داخل کشور بمانند.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر با ظهور متعدد موسسه های آموزشی این نیاز دیگر احساس نمی شود اما دانشگاه آزاد اسلامی در زمان خودش این رسالت را در کشور بر عهده گرفته و انجام داد.
فیروزفر با بیان اینکه با توجه به شرایط حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی تغییر رویکردهایی دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه با نگاه جدی بر پژوهش محوری و پژوهش های کاربردی سعی در دانش بنیان کردن ایده ها و تجاری سازی ایده های دانش بنیان دارد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ادامه داد: این دانشگاه در یک نگاه دیگر به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت می کند و از این به بعد تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور حتما باید این مسیر را طی کنند.
فیروزفر گفت: امروز دانشجویی که وارد یک دانشگاه می شود باید به درصد بالایی از آینده شغلی خود نیز مطمئن باشد که برای تحقق این امر نیازمند ظهور و بروز جدی دانشگاه های کارآفرین هستیم.
وی در خصوص تاثیر نمایشگاه شکوه چهل سالگی بر افزایش اعتماد و امید مردم به نظام جمهوری اسلامی گفت: مردم نیاز دارند که دستاوردهای انقلاب را به صورت ملموس در صحنه ببینند هر چند ما نیازمند این هستیم که دستاوردهای کلان انقلاب را به مردم نشان دهیم.
فیروزفر خاطرنشان کرد: دستاوردهای کلان این انقلاب عبارت است از این که بعد از چندین قرن، انقلاب اسلامی ایران توانسته یک نظام دینی کارآمد را به دنیا معرفی کند. چون استقرار یک نظام دینی کامل در دنیا آرزو و رویا شده بود چون همه جا صحبت از جدایی دین از سیاست بود و سکولاریسم کل دنیا را فرا می گرفت که انقلاب اسلامی این را شکست.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خاطرنشان کرد: چنین دستاوردهایی باید به صورت صحیح برای مردم تبیین شود.
این مسئول گفت: در کنار این موضوع، دستاوردهای نمایشگاهی نیز باعث امید به آینده و پایبندی به ارزش های انقلاب و کشور خواهد بود.
فیروزفر به نقش مهم رسانه ها در تبیین دستاوردهای نظام اشاره و گفت: رسانه ها در تمام امور نقش اساسی داشته و رسانه های منصف و عادل می توانند بازوی توسعه باشند و در این مورد نیز نقش اصلی را دارند.
وی تاکید کرد: بدون حضور رسانه تمام نمایشگاه محدود شده و در همینجا می ماند ولی با حضور رسانه ها بازتاب بیرونی و اطلاع رسانی عمومی صورت خواهد گرفت.
9556/8098
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.