به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان که روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، توحید سلیمی در دیدار با مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان زنجان؛ بر لزوم مهارت آموزی به جوانان تاکید کرد و افزود: توانمندسازی جوانان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید است .
وی با اشاره به اینکه ایجرود از شهرستان‌های محروم استان زنجان است اظهار داشت: بیکاری از معضلات اساسی شهرستان ایجرود است که با ارائه آموزش های فنی وحرفه ای می توان گام بزرگی در زمینه اشتغال این شهرستان برداشت.
فرماندار ایجرود با اشاره به اینکه نباید درشهرستان جوان بیکار وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در این شهرستان باید تقویت شود تا افراد بتوانند از این طریق با مهارت آموزی نیازهای خود را برآورده کنند.
سلیمی همچنین از حمایت و آمادگی فرمانداری این شهرستان جهت معرفی کارآفرینان و مهارت آموختگانی که دارای طرح‌های توجیهی و اقتصادی باشند جهت دریافت تسهیلات خبر داد و افزود: مهمترین هدف فرمانداری ایجرود اشتغال مولد و پایدار و فراهم کردن بستر مناسب برای ایده یابی و توسعه کارآفرینی و فضای کسب و کار دراین شهرستان است.
وی اضافه کرد به منظور افزایش دوره های آموزش فنی وحرفه ای در مناطق روستایی و شهری این شهرستان، آماده در اختیار قرار دادن فضاهای مازاد به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هستیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ فرماندار شهرستان ایجرود نسبت به آموزش های مهارتی به بیان مأموریت و وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تمامی بخش ها پرداخت.
محمدرضا انصاری گفت: با توسعه آموزش های مهارتی می توانیم به روند توسعه ایجرود شتاب دهیم و تحقق این امر نیازمند حمایت همه جانبه، تعامل و همدلی کلیه دستگاه های اجرایی این شهرستان است.
وی افزود: یکی از خواسته های مسئولان کشوری توسعه روستاها است و برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها باید بر روی مسئله مهارت آموزی توجه ویژه ای داشته باشیم و خدمات آموزشی را به مناطق روستایی ببریم.
انصاری بر توسعه و کیفی سازی هرچه بیشتر آموزش های مهارتی با مشارکت بخش خصوصی در سطح شهرستان ایجرود خبر داد و اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای ساکن در روستاهای ایجرود ارائه آموزش های مهارتی در روستاهای این شهرستان با کمک آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و حمایت فرمانداری در دستور کار این اداره کل است.
انصاری حمایت ویژه دستگاه های اجرایی شهرستان به ویژه فرمانداری از نهادینه کردن آموزش فنی و حرفه ای دراین شهرستان را خواستار شد.
8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.