به گزارش ایرنا؛ بابک رضی منش روز دوشنبه در سومین جلسه کمیته رصد و پایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اظهارکرد: دستگاه های متولی باید با برنامه ریزی و تلاش مضاعف از طریق برگزاری دوره های آموزشی، انتقال دانش فنی، بازاریابی و امکان ایجاد کسب و کار و مشاوره قبل، حین و بعد از اجرای طرح در راستای تحقق توسعه واشتغال پایدار روستایی اقدام کنند.
وی همچنین با بیان اینکه قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در 7ماده تدوین شده است، گفت: پیش از پرداخت وام، پیاده سازی برنامه های مداخلات توسعه ای در روستاها برای ایجاد اشتغال ضرورت دارد و تمام دستگاه های عضو کارگروه وظیفه پایش و نظارت مستمر بر طرح ها را دارند.
معاون فرماندار خداآفرین با بیان اینکه مسئولان باید از ظرفیت عظیم گردشگری و کشاورزی شهرستان در راستای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنند؛ گفت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار کارگروه اشتغال و کمیته های آن در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باشد.
وی با اشاره به تعهد یک میلیون شغل از سوی دولت در سال 97 گفت: دولت با سرمایه گذاری کلان در حوزه اشتغال درصدد ایجاد ظرفیت بزرگ اشتغال در سطح کشور است بنابراین مسئولان به ویژه دستگاه های متولی باید بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده توسط دولت در جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای شهرستان استفاده کنند.
معاون فرماندار خداآفرین با بیان اینکه وظیفه کارگروه، هدایت طرح ها به سمت طرح های توجیه پذیر اقتصادی و نیز طرح های نوین در راستای سند تدبیر توسعه شهرستان است، افزود: دستگاه ها طرح های اولویت دار خود را به ترتیب توجیه اقتصادی اعلام کنند.
وی افزود: ایجاد گروه ها و شرکت های مشاوره برای ارایه خدمات قبل، حین و بعد از اجرای طرح های سرمایه گذاری لازمه اجرای بهینه و پایدار سازی دستاوردهای این طرح است در همین راستا فعال کردن بخش خصوصی در قالب نظام مشاوره خود می تواند موجب اشتغال شود.
رضی منش یکی از الزامات اجرای درست و بهینه طرح های اشتغالزایی را آشنایی با طرح های توجیه پذیر از طریق ارایه مشاوره های مختلف وکسب اطلاعات درست عنوان کرد و افزود: حسن اجرای طرح از منظر دستاوردهای اشتغالی ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه ها محسوب می شود.
معاون فرماندار خداآفرین با اشاره به اینکه در شهرستان عملکرد رضایت بخشی در جذب اعتبارات بند (د) تبصره 16قانون بودجه 96 و تسهیلات مشاغل خانگی وجود دارد، گفت: باید با تلاش مضاعف تا پایان بهمن ماه شاهد جذب 100 درصدی این اعتبارات باشیم.
وی با انتقاد از عدم استقرار شعبه پست بانک در خداافرین با وجود پیگیری های متعدد فرمانداری گفت: از 5بانک عامل در پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال پایدار فقط بانک کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.
خداآفرین با جمعیت 34هزار نفری دارای یک شهر 204روستا سه بخش و هفت دهستان است که 95درصد جمعیت شهرستان در روستاها زندگی می کنند و به شغل کشاورزی و دامداری مشغولند.
خبرنگار: جوادزاده ** تنظیم: انصاری ** انتشار: رستگار
7468/3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.