به گزارش ایرنا حجت الاسلام جعفر جنتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اجرای مسابقات قرآنی در سطوح مختلف، اجرای طرح ملی حفظ قرآن و پی گیری برنامه های فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه را از رسالت های عمده سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی برنامه متنوعی در طی سال در این اماکن معنوی اجرا می شود.
وی ادامه داد: برای اینکه برنامه های عمرانی در بقاع متبرکه استان به طور برنامه ریزی شده و یکنواخت انجام شود، برای هر کدام از آنها طرح جامع تهیه می شود تا با برنامه های عمرانی برخورد سلیقه ای صورت نگیرد.
حجت الاسلام جنتی اظهار داشت: طی سال گذشته و امسال عملیات اجرایی طرح جامع در 32 بقعه متبرکه استان آغاز شده است و در مواردی از جمله در امامزاده ابراهیم(ع) زنجان، امامزاده اسماعیل(ع) شناط ابهر و بقعه قیدار نبی(ع) در شهر قیدار به واسطه کم لطفی برخی اداره ها طرح جامع به مرحله اجرا نرسیده است.
وی با بیان اینکه بیشترین درآمد از موقوفات در استان زنجان از شهرستان خدابنده حاصل می شود، گفت: از محل اجرای نیت های واقفین طرح های متعدد عمرانی همچون پروژه پیامبر اعظم 1 و 2 ، تالار احسان در شهر قیدار و کمک به احداث حوزه علمیه این شهر انجام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به برنامه های دهه وقف در این استان اشاره کرد و افزود: همایش یاوران وقف، افتتاح دفتر اوقاف در شهرستان سلطانیه و برگزاری نمایشگاه ' همه واقف باشیم' از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه وقف در استان است.
استان زنجان 132 بقعه متبرکه را در خود جای داده است.
بیست‌وهفتم ماه صفر در تقویم رسمی‌کشور به نام روز وقف نامیده شده است.
6085/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.