به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد جنتی شامگاه شنبه در همایش یاوران وقف در سالن همایش های سپاه ناحیه ابهر، افزود: تاکنون 2 هزار و 700 موقوفه در سامانه جامع اطلاعات موقوفه ثبت شده است و 29 هزار و 600 رقبه با نیت های مختلف توسط خیران اهدا شده است.
وی با بیان اینکه 132 امامزاده در استان وجود دارد، اظهار کرد: بسیاری از امامزاده های استان متاسفانه امکانات در خور توجه برای خدمت رسانی به زائران را ندارند که با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، امید است با توجه ویژه خیران نیک اندیش استان بتوانیم اقداماتی در این راستا انجام دهیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: در برابر اجرای نیت های واقفانی که این مسئولیت را بر عهده سازمان اوقاف واگذار کرده اند، احساس وظیفه می کنیم.
وی با اشاره به اینکه وظایف سازمان اوقاف پیرامون 3 محور اصلی است، یادآور شد: یکی از وظایف این اداره ترویج فرهنگ قرآنی است که در این زمینه مسابقات بسیاری در رده های سنی و سطح های مختلف برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه موقوفات در حوزه قرآنی بسیار کم است، خاطرنشان کرد: از تعداد 190 هزار موقوفه کشور تنها 2 درصد اختصاص به موقوفات قرآنی دارد.
وی ابراز کرد: اداره اوقاف برای افزایش موقوفات قرآنی راه حل ساده ای ارائه کرده است که اگر هر شخصی یک جلد قرآن وقف کند نام او جزء واقفان قرآنی ثبت می شود و یا با وقف های دسته جمعی در زمینه موسسات قرآنی افراد مشارکت کنند.
وی تاکید کرد: دستگاه های دولتی نزدیک به 50 میلیارد تومان به اداره اوقاف استان زنجان بدهکار هستند که با دریافت آن می توان اقدامات بسیاری در راستای اشتغالزایی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: به طور معمول پس از مرگ، اموال افراد توسط وارثان تقسیم و یا خرج شده و تمام می شود ولی از راه وقف می توان این اموال را در جهتی قرار داد که سال های سال با بهره مندی مردم و نیازمندان از آن، خیرات و برکات آن برای درگذشته صدقه جاریه خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان تصریح کرد: استان زنجان خیرپرور است و نیکوکاران بسیاری دارد و در هر زمان و مکانی که لازم بوده خیرات بسیاری از خود بجا گذاشته اند.
امام جمعه ابهر نیز در این مراسم خواستار توجه ویژه واقفان و خیران به امامزاده اسماعیل شناط شد و افزود: انسان باید در راستای زندگی بهتر تلاش کند ولی نباید به دنیا تعلق خاطر داشته باشد و هر کسی که اقدام به احداث منزلی می کند بهتر است قسمتی از آن را هرچند اندک وقف کند که همان توشه ای برای آخرت آن فرد خواهد بود.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.