به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر جنتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: نزدیک 2 میلیارد ریال از این کمک ها به صورت غیر نقدی و در قالب اقلام مختلف از سوی مردم استان به منظور برپایی موکب ارائه شد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در موکب سامرا که به نام 'شهدای زنجان' نام گذاری شده، به مدت 20 روز در هر وعده 300 هزار پرس غذای گرم به همراه 400 هزار میان وعده در بین زائران اربعین توزیع شود.
حجت الاسلام جنتی اظهار کرد: موکب سامرا با مشارکت حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دایر شده است و 200 نفر خادم افتخاری در آن برای ارائه خدمات به زائران فعالیت می کنند.
وی افزود: علاوه بر تمهیدات انجام شده برای پذیرایی از زائران، 10 پزشک متخصص و عمومی و 25 پرستار نیز برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین و نیز مردم سامرا در موکب شهدای زنجان مستقر هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در ایام اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه پا به پای سایر نهادها و مردم برای خدمات رسانی به زائران حسینی در 11محور شلمچه، چزابه، مرز خسروی، مهران، میرجاوه، نعمانیه، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و طریق الحسین( مسیر نجف به کربلا) در سه بخش پذیرایی، اسکان و امور فرهنگی فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته برای 13 هزار و 700 نفر از متقاضیان شرکت در مراسم اربعین در استان زنجان ویزا صادر شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.