به گزارش ایرنا حجت الاسلام منصور هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هر موقوفه دارای چندین رقبه است.
وی ادامه داد: 98 بقعه متبرکه در استان وجود دارد که از این تعداد 12 بقعه محوری است که محوریت آن به دلیل درآمد خوب و اداره کردن خودش می باشد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 37 فقره رای به نفع موقوفاتی که معارض داشتند در دادگاه های استان صادر شده است، یادآور شد: در بحث قرآن از ابتدای سال 1391 تاکنون 13 هزار نفر در سامانه حفظ قرآن ثبت نام کردند.
وی تصریح کرد: هم اکنون 180 مربی و 208 کلاس قرآنی در استان در بحث حفظ کامل قرآن کریم فعال است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: بزرگ ترین موقوفه استان مربوط به امیر ابراهیم و اسماعیل است، درآمد موقوفه ها برای اجرای نیات کافی است.
هاشمی افزود: موقوفات نسبت به سال قبل 53 درصد رشد داشته است، طبق برنامه ای که سازمان اوقاف وامور خیریه کشور ابلاغ کرده از برنامه جلوتر هستیم.
وی تصریح کرد: هر چه درآمد موقوفات رشد کند اجرای نیت هم رشد پیدا می کند،20 میلیارد ریال اجرای نیت در بحث موقوفات داشتیم، اجرای نیات مختلف در حوزه اجتماعی و فرهنگی وجود داشته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه بیان کرد: در بحث بقاع متبرکه نسبت به سال 1395 ، رشد 40 درصدی در برنامه داشتیم.
هاشمی ابا اشاره به اینکه حضور مردم در بقاع متبرکه پررنگ است و این نشان اعتقادات قوی مردم استان دارد افزود: در حوزه بقاع متبرکه 11 هزار و 260 مترمربع در حال ساخت داریم، 80 درصد بقاع متبرکه استان در حال ساخت و ساز است.
در حال حاضر 19 هزار موقوفه و 23 هزار رقبه وابسته آن در استان وجود دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559* 6054* خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.