مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 65 بقعه و امامزاده استان زنجان اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه گردشگری مذهبی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز (24 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: هر سال به بهانه مسافرت های نوروزی، ستاد تسهیلات نوروزی در تمام استان‌ها تشکیل و مسئولیت هایی به دستگاه‌ها محول می‌شود.

حجت الاسلام جنتی، با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه استان زنجان عضو کارگروه سفرهای نوروزی است، گفت: یکی از پتانسل های گردشگری در کشور، گردشگری مذهبی است که سازمان ها و نهادهای مختلفی در این خصوص اطلاع رسانی می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، از اجرای طرح آرامش بهاری در برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: اوقاف و امور خیریه به مدت هشت سال متوالی این طرح را اجرا می‌کند.

وی هدف از اجرای این طرح را خدمت رسانی به مسافران نوروزی که به بقاع متبرکه و امامزادگان مراجعه می کنند، خواند و گفت: این طرح در 65 امامزاده و بقعه متبرکه استان زنجان اجرا می شود.

حجت الاسلام جنتی افزود: طبق تقسیم بندی انجام شده طرح آرامش بهاری در بقاع ویژه، سطح یک تا سطح سه اجرا می شود که برای هر یک از این سطوح برنامه هایی در نظر گرفته شده است که بیشتر برنامه های استان زنجان در بقاع متبرکه سطح ویژه است.

به گفته وی، در کنار بقاع متبرکه، طرح آرامش بهاری در مراکز پرجمعیت استان که مسافران اسکان پیدا می کنند، اجرا می شود که شامل امامزاده سید ابراهیم(ع) در زنجان، قیدار نبی در خدابنده، امامزاده اسماعیل در ابهر، امامزاده یعقوب در صائین قلعه، مجتمع گردشگری لاله در هیدج و گنبد سلطانیه است.

این مقام مسئول در استان زنجان، با اشاره به اینکه ویژه برنامه تحویل سال در امامزادگان واجب التعظیم و مراکز ذکر شده اجرا می‌شود، تصریح کرد: لحظه تحویل سال مصادف با شهادت امام هادی(علیه السلام) است که ویژه برنامه هایی به این مناسبت اجرا می شود.

حجت الاسلام جنتی به برپایی خیمه های معرفتی در جوار این امامزادگان اشاره کرد و افزود: 60 تن از مبلغان در خیمه های معرفت حضور خواهند داشت که مشاوره های خانواده و وقف، غرفه کودکان جهت سرگرمی و خدمت رسانی به جوانان و وجوانان، فروش محصولات فرهنگی و حجاب و عفاف در این خیمه ها دایر می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  ادامه داد: طرح آرامش بهاری در 6 بقعه در سطح یک، 4 بقعه در سطح دو و 42 بقعه در سطح سه اجرا می شود که خدمات ارائه شده در این بقاع با توجه به سطوح آن ها متفاوت است.

این مقام مسئول به گردشگری مذهبی و منافع اقتصادی که از این طریق عاید کشورها می شود، اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورها از جمله سوریه، عراق، ترکیه و مالزی از طریق این گردشگری منبع درآمدی اقتصادی دارند.

حجت الاسلام جنتی با طرح این موضوع که برای عمران مادی و معنوی  امامزادگان به همراهی همه دستگاه ها نیاز داریم، افزود: این گرایش مطرح است که متولی امور مساجد و امامزادگان، اوقاف و امورخیریه است از اینرو همراهی هیچ دستگاهی ار نداریم.

وی، با اشاره به برخی از مشکلات بین جوانان و هیئت امنا در مساجد گفت: از قدیم الایام فرهنگ شده که ریش سفیدان، به عنوان هیئت امنا مساجد انتخاب می شود و همین مسال مشکلاتی را ایجاد کرده از اینرو لازم است، ریش سفیدان اداره امورات مساجد را به جوانان بسپارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، از تدوین سند ساماندهی امور مساجد خبر داد و گفت: سال آینده این سند ابلاغ می شود که در آن رسالت هریک از دستگاه ها در قبال مساجد مشخص شده است و همین موضوع می تواند به بسیاری از مشکلات مساجد پایان دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.