فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا خواستار مدیریت تحول در حوزه مدیریت اماکن مذهبی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص دارای انگیزه و طرح‌های خلاقانه برای جذب و توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان کرد: آستارا یکی از شهرستان‌های دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری مذهبی است که در صورت توجه به زیرساخت‌های این حوزه نقش بسزایی در جذب گردشگر دارد و حتی به دلیل شرایط خاص مرزی در جذب گردشگران خارجی نیز از فرصتی استثنایی نسبت به سایر شهرهای گیلان برخوردار است.

وی اضافه کرد: برغم وجود این قابلیت‌ها هنوز محرومیت‌های بسیاری در زمینه توسعه زیر ساخت‌های مناسب در بخش اماکن مذهبی در آستارا وجود دارد که نیازمند توجهی جدی و نگاهی متفاوت‌تر از گذشته به این بخش دارد.

وی یاد آور شد: در همین ایام ورود حدود ده هزار نفر از مرز زمینی آستارا به کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق و پذیرایی و استقبال از این افراد با کمک اوقاف و امور خیریه آستارا در محل امامزاده نشان از وجود این ظرفیت ها است اما امکانات موجود در این محل جوابگوی تعداد افراد نبوده است.

وی افزود: این تعداد زائر خارجی جدای از استقبالی است که هموطنان‌مان از نقاط دور و و نزدیک به این اماکن مراجعه می کنند.

وی از مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خواست تا در راستای استفاده مناسب از اماکن مذهبی و فراهم آوری امکانات مناسب توجهی ویژه به آستارا داشته باشند و از امادگی فرمانداری این شهرستان در استقبال از طرح های گردشگری مذهبی خبر داد.

وی همچنین خواستار مدیریت تحول در حوزه مدیریت این اماکن با بهره گیری از نیروهای متخصص دارای انگیزه و طرح های خلاقانه برای جذب و توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان شد.

فرماندار آستارا همچنین از مجموعه اقدامات انجام گرفته در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در خدمات دهی به زائرین خارجی تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هم در این دیدار ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل نگاه ویژه در توجه به ظرفیت‌های اماکن مذهبی و مساعدت‌های انجام گرفته در این زمینه بر توسعه زیر ساخت های این اماکن نیز تاکید کرد.

وی پیشنهاد داد این اداره کل اماده است تا در قالب ستادی به ریاست فرمانداری نسبت به برنامه ریزی در این زمینه اقدام کند.

1

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.