به گزارش ایرنا در بخش هایی از این نامه عنوان شده: همانگونه که مستحضرید، طبق متن سند طرح تحول سلامت، در پایان هر ماه بیمارستان ها مکلف به تسویه حق الزحمه پزشکان هستند.
در این نامه که رونوشتی از آن به ایرنا ارسال شده است آمده است: این در حالی است که در تمامی بیمارستان های فعال در این طرح، به طور میانگین بیش از 14ماه است که مطالبات پزشکان دچار تعویق و تاخیر بوده و پزشکان شاغل در آن با مشکلات مالی جدی دست به گریبانند.
در ادامه درخواست شده است در قانون ممنوعیت دایر کردن مطب برای پزشکان تمام وقت جغرافیایی تجدید نظر شده و اجازه تاسیس مطب برای متخصصین و پزشکان فوق تخصص صادر گردد.
این پزشکان اظهار داشته اند: بدیهی است این حق برای هر متخصصی اختیاری بوده و هر متخصصی می تواند در صورت تمایل بصورت تمام وقت در بیمارستان شاغل به کار باشد.
همچنین این پزشکان پیشنهاد کرده اند کمیته ای با حضور نمایندگان پزشکان فعال در این طرح، نمایندگان وزارت بهداشت و نمایندگان بیمه ها تشکیل شود تا یک روال منطقی و نزدیک به واقعیت های اقتصادی جهت پرداخت کارانه ها مشخص شود، چراکه با نحوه پرداخت فعلی کارانه ها درصد بسیار قابل توجهی از حق الزحمه پزشکان به ناحق دچار جرح و تعدیل می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این رابطه به ایرنا گفت: مطالبات پزشکان مشمول طرح تحول سلامت مشروط به دریافت طلب معوق دانشگاه و بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر است.
دکتر ایرج نظری بدون اشاره به میزان مطالبات دانشگاه و بیمارستان ها افزود: کارانه این پزشکان تا پایان اسفند ماه 95 برای اقشار مختلف گروه پزشکی تسویه شده و پرداخت کامل مطالبات در صورتی محقق می شود که مطالبات سیستم بهداشتی درمانی از سازمان های بیمه گر دریافت شود.
وی اظهار کرد: مادامی که پزشکان تعهدات رسمی دارند باید پاسخگوی این تعهدات بوده و بنابراین حق ایجاد و راه اندازی مطب به صورت آزاد ندارند.
دکتر نظری یادآور شد: تعهدات این پزشکان به ضریب رشته تحصیلی و محل خدمت آنان بستگی دارد.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: مطالبات این دانشگاه از سازمان های بیمه 6 هزار و 550 میلیارد ریال است.
رمضان احدی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیگیر مطالبات معوق پرسنلی، اعضای هیات علمی و متخصصان در مراجع مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت خانه و سازمان های بیمه است.
وی در خصوص پیشنهاد تشکیل کمیته پرداخت مطالبات افزود: این امر خارج از حوزه تصمیم گیری دانشگاه است.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: همکاران پزشک در صورت تمام وقت بودن، بیشتر از ٥٤ ساعت در هفته در مراکز اجرای طرح تحول سلامت حضور ندارند و چنانچه فردی بیش از این میزان حضور دارد به مدیریت مربوطه مراجعه کند تا نسبت به پیگیری این مهم اقدام شود.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، طرح تحول نظام سلامت در 15 اردیبهشت 1393 آغاز و با حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب و به دنبال ابلاغ سیاست های کلان نظام سلامت، همراهی مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام، اجرایی شد که تاکنون دستاوردهای قابل توجهی داشته است.
کاهش چشمگیر پرداختی از جیب مردم برای خدمات بستری در بیمارستان ها از 37 درصد در مناطق شهری به 6 درصد و در مناطق روستایی به سه درصد ، دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت و افزایش 90 درصدی رضایت بیماران، رایگان کردن فرانشیز زایمان طبیعی در تمامی بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه های علوم پزشکی و ارتقای کیفیت هتلینگ از دستاوردهای این طرح در حوزه درمان است.
افزایش خانه بهداشت و تعمیر و تجهیز خانه های بهداشت و واحد های بهداشتی و درمانی روستایی و اضافه کردن واحدهای دندانپزشکی نیز از اقدامات این طرح در حوزه بهداشت است.
3004/6064
خبرنگار: خاطره غفاری** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.